مدیران امانتدار مسئولیت خود باشند/ اهتمام مدیران باید برای خدمت به مردم باشد

حجت الاسلام کرمی تبار با بیان اینکه رفتار مدیر جامعه اسلامی، چه بخواهد یا نخواهد در دیگران تاثیر می گذارد، گفت: اهتمام مدیر اسلامی برای خدمت به مردم باشد و مسئولان باید امانتدار این مسئولیت ها باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه دهلران، صبح امروز(۲۱ بهمن) در نشست شورای hداری شهرستان دهلران، اظهار کرد: خدواند متعال در شرایط فعلی توانی به مدیران  و جایگاهی که در اختیار آن ها قرار داده  است که به مردم خدمت کنند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه اگر دیروز جهاد ما در رابطه با دفاع از سرزمین من بود امروز جهاد در خدمت به مردم است، افزود: مدیران به عنوان خادمان مردم باید تلاش کنند تا نهایت تکریم ارباب رجوع را داشته باشند، رفتار ما چه بخواهیم یا نخواهیم به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در دین دار شدن مردم و بی دین شدن آنها تاثیر گذار است.

 

وی با بیان اینکه نظام ما حکومت جمهوری اسلامی است، ابراز کرد:برخورد یک دهدار، بخشدار، فرماندار و مدیر هر اداره‌ای در دین مردم تاثیر می گذارد و طبیعتا باید تفاوتی با نظام طاغوتی که برچیده شد باید باشد، اهتمام مدیر اسلامی برای خدمت به مردم باشد و به تعبیر حضرت علی(ع)، مسئولیت ها، امانتی است که خداوند دست ما سپرده است و باید امانتدار باشیم.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: پست ترین انسان ها کسانی هستند که در نگهداری از امانت کوتاهی کنند یا به امانت خیانت کنند، لذا ادامه جهاد دیروز ما، امروز جهاد در خدمت به مردم است،هر کس در هر جایی که قرار گرفته، وظیفه دارد که تمام توانش را به کار بگیرد، الته مدیر نیز باید دارای شاخصه ها و ویژگی هایی باشد، توان کار داشته باشد، اطلاعات لازم نسبت به آن کار و مسئولیت را داشته باشد و مهارت و تخصص کافی در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به مهاجرت حضرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، یادآور شد: موضوع مهاجرت پیامبر اکرم(ص) بسیار آموزنده است، ایشان در این کار تمما جوانب را در نطر می گیرند، اما امداد غیبی الهی نیز به کمک ایشان می آید، تار عنکبوت که ضعیف ترین چیزهاست برترین شخصیت آفرینش را حفظ می کند و خداوند متعال همواره یار و یاور تلاشگران خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به جنگ احد در صدر اسلام، یادآور شد: در جنگ احد دستور فرمانده این بود که در صورت پیروزی یا شکست گذرگاه توسط نیروهایی که در آن مکان قرار داشتند، ترک نشود،اما آنان برای جمع کردن غنائم آن گذرگاه را ترک کردند و بر از دشمن شکست خوردند، بنابراین کسی که به عنوان مدیر، مسئول  دستگاهی است  باید تمام توانش را به کار گیرد و  البته امدادهای غیبی الهی حتما همراه مدیران خدوم خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: ما مدیران و مسئولان در نظام اسلامی، می بایست بخشی از توانمان را در ارتباط با خدا به کار گیریم، از خدا خدمت به خلق خدا را طلب کنیم، عوامل معنوی در کارهای مادی ما تأثیرگذار  است، رضایت ارباب رجوع  مهم ترین عامل معنوی برای یک مدیر است، حضرت امام علی(ع) می فرماید کسی که بین خودش و خدا را اصلاح کند خداوند متعال بین او و مردم را اصلاح می‌کند و در روایت داریم که کسی که به آخرت خودش بپردازد خداوند امور دنیایی او را اصلاح میکند.

 

وی تاکید کرد: ما نیاز داریم  در کارهایمان ارتباط با خدا را داشته باشیم و حفظ کنیم، نظام اسلامی این است که یک مدیر در یک مجموعه کار اداری، موقع اذان خودش پیشگام در نماز باشد، در کارهای خیر پیشگام باشد، رفتار مدیر جامعه اسلامی، چه بخواهد یا نخواهد در دیگران تاثیر می گذارد.

 

 امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شرایط کشور ما امروز  با گذشته متفاوت است، ابراز کرد: ما در  یک شرایط استثنایی قرارداریم، همانند کوهنوردی که در ۵۰۰ متری فتح قله قرار گرفته است، این همه راه را طی کرده است، از ارتفاع بالا امده است، خسته شده و اکسیژن کمتر شده است، ولی امید به فتح قله دارد و  سانتی متر به سانتی متر با تلاش پیش می رود و  گرچه شرایط سخت تر می شود اما امید فتح قله را دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که به طور قطع امیدبخش است، افزود: مقام معظم رهبری در جلسه ای که خدمت ایشان بودیم، فرمودند من به آینده امیدوارم آدم خوش بینی نیستم، ولی نسبت به آینده کشور و نظام اسلامی واقعا امیدوارم.

 

وی تصریح کرد: کدام یک از ما ها تصور می کرد جمهوری اسلامی ایران بتوانند عین الاسد و پایگاه اصلی آمریکایی ها را موشک باران کند و آمریکا هیچ غلطی نکند، پیشرفته ترین پرنده دنیا ساخته شده در اختیار آمریکا را ما بتوانیم در آسمان کنترل و به زمین بنشانیم، اراده الهی  بر این قرار دارد که انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند تا پرچم آن، به دست صاحب اصلی سپرده شود،ولی این کار باید به درستی و با تمام توان و تلاش انجام شود.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به وضعیت مرزی شهرستان دهلران با کشور عراق، ابراز کرد: شورای تامین به صورت جد پیگیر باشند، مرز ما مرز آرامی است، مرزداران ما مورد اعتماد هستند اما موقعی که مواد منفجره و سلاح های تروریستی در این شهرستان کشف می شود، یک نوع هشدار است که باید شورای تامین به صورت جدی این موضوعات را پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در منطقه امن ترین کشور است، دشمن می خواهد این امنیت را بر هم بزند،مرزبانی، نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه امنیتی تناسب با ماموریتشان فعالیت می کنند که قابل تقدیر است، اما باید این مراقبت ها تقویت شود، برخی موارد هشدار دهنده است و  دشمنان نظام و انقلاب به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند.

 

وی تصریح کرد: قوانین به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، زمانی که می خواهیم مر قانون را اجرا کنیم، قانون باید برای همه به صورت یکسان اجرا شود، قانون برای ما مشخص کرده است که افرادی که ایرانی هستند زمین در اختیار آنان گذاشته شود، در شهری مانند دهلران مشکل کمبود زمین وجود ندارد، باید زمین داده می شده است ولی مسئولان کوتاهی کرده اند و برخی از این افراد اقدام با ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، برخی هم در این بین دنبال سوء استفاده هستند، برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان در راستای اجرای قانوان تخریب شد اما کسانی که از فقر مجبور شده اند ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند باید مورد توجه قرار بگیرند و به این افراد کمک شود.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار تن گندم  در شهرستان دهلران، یادآور شد: زکات این میزان تولید گندم، می تواند موجب عمران و آبادانی و کمک به نیازمندان شود، از خروج زکات این شهرستان به خارج استان جلوگیری شود و در این شهرستان برای رفع نیازهای مردم نیازمند هزینه شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ضرورت تکمیل زائرسرای ایلامی ها در مشهد مقدس، یادآور شد: با عنایت مقام معظم رهبری یک قطعه زمین ۷۰۰ متری در اختیار استان برای ساخت زائر سرا قرار گرفته است،  برای ساخت این زائراسرا تلاش شد و  امروز این زائرسرا در مرحله سفت کاری در ۸ طبقه با ۵ هزار متر مربع زیربنا قرار دارد و از مردم استان به ویژه شهرستان دهلران درخواست می شود که برای تکمیل این زائرا سرا باید پای کار بیایند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تقدیر از مدافعان سلامت و  مجموعه کادر درمان، شورای تامین، امام جمعه شهرستان، فرماندار شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان دهلران ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد، برخی سرمایه گذار واقعی اینجا کار می کنند اما از عهده سود بانکی بر  نمی آیند، باید قوانینی تعیین شود که نحوه اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاری تولید در مسیر درست با سود کم قرار گیرد و سرمایه ها گذاری به سمت تولید پیش برود.

 

 

 

 

کد خبر 1025607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha