سریال «نون خ ۳» تصویر یکی بودن و همبستگی ملی است

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما مجلس شورای اسلامی از حمایت مادی و معنوی مجلس از ساخت سریال‌های فاخری همچون «نون خ» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احسان قاضی زاده هاشمی در مورد بازدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۳» گفت: داستان این سریال نمادی از ایستادگی، مقاومت و همبستگی و همراهی بوده که تشریک مساعی جمعی مردم اعم از زن و مرد برای حل معضلات و مشکلاتشان را به زیبایی به تصویر درآورده است و این سریال می‌تواند در فضای همبستگی کشور ما موثر باشد.

 

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس افزود: سریال  «نون خ ۳» برگرفته از فرهنگ اصیل مردم کرد زبان کشور است و با ساخت چنین سریال‌هایی درک و شناخت مردم نسبت به کردزبانان و دیگر اقوام کشورمان بیشتر می‌شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در اعتبارات بودجه حمایت از سریال‌ها و برنامه‌های تلویویزنی را در نظر دارد و طبق تبصره 4 قانون بودجه اعتبارات ویژه‌ای برای ارتقای شاخص‌های سریال‌های تلویزیونی و نمایشی از نوع فاخر و با کیفیت مد نظر قرار داده است.

 

وی ادامه داد: سریال «نون خ ۳» در ژانر طنز و اجتماعی یکی از سریال‌های پر مخاطب شبکه اول سیما است که از کیفیت نسبی مناسبی در اصول ساخت اولیه برخوردار بوده و هدف مجلس حمایت مادی و معنوی از ساخت چنین سریال‌هایی است.

 

در این بازدید احسان قاضی زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما، پرویز اوسطی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه، سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر، علیرضا زندیان نماینده بیجار، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام، محسن فتحی نماینده سنندج، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و عضو هیات رئیسه مجلس، حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما، حضور داشتند و در جریان آخرین روند ساخت این سریال قرار گرفتند.

 

سریال  «نون خ ۳» برگرفته از فرهنگ اصیل مردم کرد زبان کشور است با ساخت چنین سریال‌هایی درک و شناخت مردم نسبت به کردزبانان و دیگر اقوام کشورمان بیشتر می‌شود و از ظرفیت‌های هر منطقه از کشور آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

کد خبر 1028160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha