برگزاری چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی به میزبانی مهاباد

جوانبخت گفت: چهارمین جشنواره سراسری «داستانک کُردی» اوایل سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

«سیامند جوانبخت»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: این جشنواره داستانک کردی توسط سرویس فرهنگی پایگاه خبری هاژه و با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد افزود:  سه دوره از این جشنواره تاکنون در سال های گذشته با موفقیت در این شهرستان اجرا شده و داستان‌نویسان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب داستانک با موضوع آزاد با یکی از گویش‌های زبان کُردی بە این جشنوارە ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همچنین علاقه‌مندان برای اولین بار در این جشنواره می‌توانند مقاله‌های علمی‌ پژوهشی خود را در زمینه داستانک های کُردی به این جشنواره ارسال کنند، گفت:  آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران بررسی می‌شود و از بین آنها، پنج اثر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای لوح مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جوانبخت تصریح کرد:  فراخوان و شرایط آثار و برگزاری جشنواره داستانک کوردی هاژه، طی چند روز آینده توسط دبیرخانه‌ این جشنواره منتشر خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در پایان سخنان خود اظهار کرد: در آخرین دور این جشنواره در سال جاری در مجموع ۳۰۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از تطبیق آثار با شرایط و چهارچوب‌های تعریف شده، تعداد ۲۴۷ اثر از ۱۳۶ داستان‌نویس به بخش داوری راه یافتند که داوران پس از بررسی آثار، پنج اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب و ۲۱ اثر را نیز شایسته تقدیر تشخیص دادند.

 

کد خبر 1028341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha