بازرسی های سرزده از نانوایی ها منجر به پلمب سه ماهه و کسرآرد شد

یک تیم بازرسی متشکل از فرماندار و نمایندگان دستگاه های مرتبط در بازدید سرزده از نانوایی های سطح شهر، شاهد کسری وزن چانه و رعایت نکردن ساعت پخت نان شدند که ثمره آن پلمب سه ماهه و کسر آرد از نانوایی های متخلف شد.

فرماندار فاروج به خبرنگار خبرگزاری شبستان درفاروج گفت: حوزه فعالیت نانوایی ها ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و اغماضی در خصوص تخلف فعالان این صنف با توجه به تذکرهای لازم در بازدید تیم ها و گشت های مشترک، نمی شود.

 

«ابوالحسن نجفی» افزود: در مراجعه به یکی از نانوایی ها به رغم داشتن ساعت کاری، شاهد تعطیلی آن بودیم که با مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان، 25 تا 30 کیسه آرد از این نانوایی کسر می شود.

 

فرماندار فاروج گفت: در نانوایی دیگری یک چهارم وزن چانه کم بود که با توجه به سابقه این نانوایی در این تخلف، با مصوبه کارگروه آرد و نان این واحد به مدت سه ماه پلمب و آرد موجود در نانوایی به واحدهای همجوار برای پخت ارائه می شود.

 

وی به رعایت نشدن امور بهداشتی و پروتکل های ستاد کرونا در بعضی نانوایی ها هم اشاره کرد و گفت: مقرر شده بعد از دادن تذکر، در صورت مشاهده این تخلف ها، برخورد و در صورت استمرار آن، واحد لغو پروانه شود.

 

 وی تاکید کرد: نظارت بر واحدهای خبازی نباید به عنوان عدم در نظر گرفتن زحمات نانوایان شهرستان قلمداد شود؛ امّا با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.

 

نجفی با بیان اینکه برای پیشگیری از تخلف ها، داشتن چندین درب در نانوایی ها ممنوع و در چند ماه اخیر، این درها پلمب شده است، گفت: برای پیشگیری از ایجاد صف، کارگروه آرد و نان شهرستان با آسیب شناسی های انجام شده دست به اقدام زده و این روند تا بهبود و تثبیت شرایط ادامه می یابد.

 

وی، سنجش کیفیت نان واحدهای فعال شهرستان را رویکرد دیگری عنوان کرد و گفت: این سنجش فصلی انجام می شود و نانوایان ثمره این سنجش را در سهمیه آرد خود می بینند.

کد خبر 1028360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha