مقابله و ایستادگی ایران و ونزوئلا در برابر استکبار جهانی بیش از پیش ضرورت دارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت‌های دو کشور، گفت: رهبران دو کشور اکنون در صف مقدم مبارزه با سیاست های خصمانه آمریکا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی مفتح رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا روز گذشته(سه شنبه، 28 بهمن) با الکالا کوردونس، سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران دیدار و گفتگو کرد.

 

مفتح در ابتدای این دیدار با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی ونزوئلا، آن را نشانگر حاکمیت اراده ملت و اعتماد به حزب حاکم این کشور دانست و گفت: امیدواریم با همسو شدن مجلس و دولت ونزوئلا در انتخابات اخیر، شاهد دور جدیدی از توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، پارلمانی و اقتصادی باشیم.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی روابط دو کشور را دوستانه و برخوردار از ریشه های عمیق توصیف کرد و اظهار داشت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان الگویی مثال زدنی در منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود.

 

وی افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت های دو کشور، مقابله و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را بیش از پیش ضروری ساخته و ملت و رهبران دو کشور اکنون در صف مقدم مبارزه با سیاست های خصمانه و سلطه جویانه آمریکا قرار دارند.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا در پایان تشکیل مجلس جدید ونزوئلا را مورد توجه قرار داده و خاطرنشان کرد: همکاری های پارلمانی و تبادل هیات ها در سطوح گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور، پشتوانه مستحکمی در روابط فی مابین محسوب می شود و مجلس شورای اسلامی از هر گونه توسعه روابط با ونزوئلا حمایت می کند.

 

سفیر ونزوئلا در ایران: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه دوکشور بر مقاومت و ایستادگی دو ملت می‌افزاید

 

آلکالا کوردونس نیز در این دیدار روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و بسیار نزدیک خواند و با اشاره به اشتراکات دو کشور گفت: قدمت روابط سیاسی دو کشور به چند دهه می رسد که مشترکات سیاسی در مقابله با امپریالیسم آمریکا، دو کشور را در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر به هم نزدیک تر کرده و این خواسته هوگوچاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا نیز بوده است.

 

وی افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه دو کشور بر اراده و عزم دولت و ملت هایمان در مقاومت و ایستادگی و دفاع از حاکمیت ملی و یکپارچگی خواهد افزود و در آن خللی ایجاد نخواهد کرد.

 

کوردونس با اشاره به تجربه بالای فرایند قانون گذاری و نظارت مجلس شورای اسلامی طی چهار دهه گذشته خواستار تبادل و انتقال تجارب پارلمانی به کشورش شد و گفت: توسعه مراودات پارلمانی میان مجالس دو کشور در سطوح مختلف، نقش موثری در کمک به ارتقاء فرایندهای پارلمانی به ونزوئلا خواهد داشت.

 

سفیر ونزوئلا در ایران در پایان این دیدار از کمک های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال سوخت به ونزوئلا در شرایط تحریم قدردانی کرد.

کد خبر 1028551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha