۱۵۰ تخت آی سی یو به ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان افزوده شد

جان بابایی از افزایش ۱۵۰ تخت آی سی یو به ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان خبر داد و گفت: هفته آینده نیز ۵۰ تخت آی سی یو نیز به این ظرفیت اضافه می‌شود، همچنین اورژانس به بیمارستان سینا کارون و بیمارستان شهرستان الوارگرمسیری و بهبهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم جان بابایی» عصر امروز (جمعه 1 اسفند) در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور در خوزستان از شهرستان‌های آبادان، شادگان، اهواز و برخی مراکز بهداشت و درمان بازدید کردیم.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه متاسفانه روند ابتلا به بیماری و بستری‌ها نسبت به چند هفته گذشته پنج تا 6 برابر شده و به سرعت در حال گسترش است افزود: کارد بهداشت و درمان ماهرتر و مجرب‌تر از قبل در حال خدمات‌رسانی است؛ زیرساخت‌ها برای خدمات مناسب است و تلاش بر این است که سیکل بیماری شکسته شود.

 

وی اضافه کرد: در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان، تصممات خوبی گرفته شد و دانشگاه‌ها در تلاش هستند زیرساخت‌ آزمایشات را فراهم و در حد ممکن از تجمعات به عنوان مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و بتوانیم مقدار زیادی ماسک را در اختیار افراد مستمند قرار دهیم که همه بتوانند از این خدمات بهره‌مند کنند.

 

جان بابایی با تاکید بر اینکه باید از برگزاری تجمعات و مراسم‌های عروسی و عزاداری در استان جلوگیری شود عنوان کرد: این امر نیازمند همکاری و همراهی مردم و سازمان‌ها است که بتوانیم بیماری را مدیریت و کنترل کنیم.

 

وی ابراز کرد: همچنین تصمیم‌گیری شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرزهای شلمچه و چذابه شرایط آزمایشگاهی را جهت تست پی سی آر جهت افرادی که قصد ورود به کشور را دارند، فراهم کنند و در صورتی که تست منفی است اجازه ورود پیدا می‌کنند؛ همچنین این آمادگی وجود دارد که انجام این تست‌ها در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها فراهم شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت به برنامه‌های این وزارت برای توسعه زیرساخت‌ها در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودی اورژانس بیمارستان سینا شهرستان کارون و بیمارستان الوارگرمسیری و بهبهان راه‌اندازی می‌شود.

 

وی یاد آور شد: همچنین 150 تخت آی سی یو به ظرفیت‌های بیمارستان‌های استان اضافه شده و هفته آینده نیز 50 تخت آی سی یو دیگر نیز به این ظرفیت افزوده می‌شود و با فراهم کردن زیرساخت‌ها و شرایط در خوزستان این اطمینان را به مردم بدهیم که مشکل و کمبودی در خدمات‌رسانی وجود ندارد.

 

کد خبر 1029163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha