۱۲ وقف جدید در شهرستان طبس به ثبت رسیده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در طبس ثبت شده است، گفت: شهرستان طبس نیازمند ثبت وقف جدید در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، علمی و پژوهشی و تحصیل دانشجویان و طلاب است.

«علی امینی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: مردم شهرستان طبس به لطف خداوند به بحث وقف توجه خوبی دارند و همواره برای توسعه این فرهنگ همیشه جاری به میدان عمل می آیند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 12 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر 530 وقف در طبس ثبت شده است که نیت بیشترین موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و کمک به نیازمندان و مساجد است.

 

وی با اشاره به تعداد موقوفات منفعتی و انتفاعی در طبس گفت: از 530 موقوفه موجود در این شهرستان 397 موقوفه منفعتی است به این معنا که درآمد حاصل از آن جهت اجرای نیات واقف هزینه می شود.

 

امینی نسب در ادامه عنوان کرد: در طبس 133 موقوفه انتفاعی وجود دارد به این معنا که موقوفه فاقد درآمد است و مال وقف جهت اجرای نیات واقف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس به تعداد رقبات موجود در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان طبس سه هزار و 307 رقبه وجود دارد که از این تعداد سه هزار و 209 رقبه منفعتی و 98 رقبه انتفاعی است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه پروژه عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان طبس اجرایی شده است، افزود: تا پایان سال جاری نیز بیش از هفت پروژه عمرانی جهت بهبود فضاهای بقاع متبرکه این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

 

امینی نسب به بحث تثبیت مالکیت موقوفات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای تثبیت موقوفات تعداد ۴۵ فقره سند مالکیت توسط اداره ثبت اسناد و املاک برای موقوفات شهرستان طبس صادر شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در پایان با تاکید بر اینکه واقفان باید به مسائل روز جامعه توجه داشته باشند، عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده شهرستان طبس نیازمند ثبت وقف جدید در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، علمی و پژوهشی و تحصیل دانشجویان و طلاب است.

 

 

کد خبر 1029616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha