پیش بینی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محلات حاشیه نشین استان زنجان

امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای محلات حاشیه نشین شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و ایجرود پیش بینی شده که هنوز تخصیص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری اظهار کرد: برای سومین سال متوالی برای توسعه و تجهیز محلات حاشیه نشین زنجان اعتبار دریافت کردیم.

 

مسیح الله سلطانی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 مرکز تجهیز شد، گفت: امسال 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای محلات حاشیه نشین شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و ایجرود پیش بینی شده که هنوز تخصیص نیافته است.

 

وی ادامه داد: هچنین برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان 211 برنامه توسط 17 دستگاه دولتی با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

این مقام مسئول به ساماندهی متکدیان و بی خانمان ها در استان اشاره کرد و گفت: براساس آمار تهیه شده تعداد متکدیان جمع آوری شده در 6 ماهه اول امسال 443 نفر که نسبت به 6 ماهه دوم سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

 

وی تعداد متکدیان مرد جمع آوری شده را 347 نفر با افزایش 13 درصدی نسبت به سال گذشته و متکدیان زن جمع آوری شده را 96 نفر با کاهش 29 درصد عنوان کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه از 28 مرکز خدمات مشاوره ای در استان 10 مرکز به مشاوره در امر ازدواج می پردازد، افزود: از این تعداد 6 مرکز در زنجان و 4 مرکز در مابقی شهرها هستند.

 

به گفته سلطانی، از 3400 متقاضی ارجاع در 10 ماه گذشته 14 درصد به مصالحه منجر شد و متاسفانه زوجین به دلیل مداخله دیرهنگام و اجباری بودن مشاوره از خود مقاومت نشان می دهند.

 

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اجرای مجمع سلامت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مجمع در استان اجرا نشد.

 

پرویز قزلباش، اجتماعی شدن سلامت، تسهیل دستیابی کشور به جایگاه اول شاخص های سلامت و عدالت در سلامت و افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندسازی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین حفظ و ارتقاء سلامت و شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه سلامت را از اهداف این مجمع عنوان کرد.

 

وی همچنین به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان با همکاری بسیج و سپاه اشاره کرد و گفت: این طرح برمبنای خانواده و محله محور اجرا شد و اثرگذاری خوبی در کنترل این ویروس داشت.

 

 

کد خبر 1029881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha