حوزه های علمیه پرچمدار افزایش سطح دینی و بصیرتی مردم هستند

حجت الاسلام حسامی گفت: حوزه های علمیه پرچمداران افزایش سطح دینی و بصیرتی مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «فاضل حسامی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه برادران و خواهران در کنار مراکز دانشگاهی دوبال اصلی برای دستیابی به علوم و معارف اسلامی مورد نیاز جامعه هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای مهم جامعه امروز افزایش سطح دینی و بصیرتی مردم است، افزود: حوزه های علمیه پرچمدار این امر مهم هستند و رسانه ها می توانند در این راستا یار و یاور این مراکز دینی بوده و با مشارکت و اطلاع رسانی خود در امر تقویت فرهنگ دینی اثرگذار باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ترویج و تقویت فرهنگی دینی و اسلامی وابسته به رونق بیش از پیش حوزه و دانشگاه است، ادامه داد: تقویت بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی یکی از الزامات مهم جامعه امروز است که عمده ترین تمرکز حوزه های علمیه خواهران بر این مسئله است.

 

این مقام مسئول در خصوص چگونگی پذیرش در حوزه های علمیه ادامه داد: پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مقاطع سطح ۲ ، ۳ و ۴ با شرط ورود سیکل و دیپلم برای بانوان زیر ۴۰ سال است که از ۲۵ بهمن ماه شروع شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز کمک به بالا بردن میزان پذیرش در حوزه های علمیه وظیفه همگانی است، گفت: باید برای انجام رسالت خود از ظرفیت هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم چرا که همه در مقابل داشته هایی که داریم مسئول هستیم.

 

حجت الاسلام حسامی با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه بسیاری از بانوان موفق استان تربیت شده حوزه های علمیه هستند، ادامه داد: این بانوان فرهیخته در عرصه های مختلف فرهنگی و علمی فعالیت می کنند که می توانند الگوی خوبی برای بانوان جوان در عرصه های مختلف باشند.

 

وی رونق حوزه های علمیه را ضروری دانست و بیان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ دینی در جامعه حفظ و تقویت شود باید به رونق حوزه های علمیه کمک کنیم چرا که این مهم ضامن حیات، بقا و سلامت بسیاری از جریان های فکری و فرهنگی در جامعه خواهد بود.

 

این مقام مسئول همچنین به نقش و حضور حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از دستگاه هایی که بلافاصله بعد از شیوع بیماری کرونا برای مقابله با این بیماری وارد میدان شد حوزه های علمیه بودند که نقش اثرگذاری در ابعاد مختلف ایفا کردند.

 

حجت الاسلام حسامی حوزه های علمیه خواهران را پرچم دار مقابله با بیماری کرونا دانست و بیان کرد: طلاب این مراکز دینی در قالب های مختلف از جمله حضور در بیمارستان ها و ایفای نقش برای همراهان بیماران، اقدامات تبلیغی برای پیشگیری، حضور در کنار خانواده های آسیب دیده، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لباس بیمارستانی، شرکت فعال در رزمایش همدلی و مواسات، کمک به تغسیل و تدفین اموات کرونایی و پیگیری مداوم احوالات بیماران به فعالیت پرداختند و این فعالیت ها تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه دارد.

کد خبر 1030011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha