ساخت ۱۰۳ واحد مسکونی برای محرومان روستایی آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از ساخت ۱۰۳ واحد مسکونی برای محرومان روستایی این شهرستان خبر داد.

اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل به اجرای عملیات ساخت مسکونی محرومان در روستاهای ۱۱ گانه این شهرستان اشاره کرد و گفت:  این طرح در پی تفاهم‌نامه طرح تامین مسکن محرومان روستایی استان اصفهان بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: در قالب این طرح، برای ۱۰۳ واحد مسکونی بیش از ۷۰ میلیارد ریال وام احداثی و کمک بلاعوض پرداخت شده است.

 

بایبوردی اعتبارات ملی، استانی و قیر رایگان به روستاهای شهرستان آران و بیدگل در دو بخش مرکزی و کویرات در سال‌جاری را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به روستاهای شهرستان آران و بیدگل اختصاص یافته است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به چالش‌های توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: برنامه ‌ریزی در جهت احیا و اصلاح منابع آب و خاک و سرمایه‌ گذاری در زمینه‌های مختلف تولیدات بخش کشاورزی و ظرفیت‌ های بالقوه گردشگری روستاها از جمله این موارد است.

 

دکتر بایبوردی افزود: برای توسعه گردشگری روستایی باید سواد گردشگری را تقویت و هویت ملی، اسلامی و بومی و محلی روستاها و روستاییان مورد توجه قرار گیرد./

کد خبر 1030067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha