موافقت نامه آژانس نقض صریح قانون است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت نامه ایران با آژانس نقض صریح قانون است، گفت: روح قانون مصوب مجلس این است که از فردا ۵ اسفند تمام نظارت های آژانس منهای نظارت های پادمانی لغو شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 4 اسفند در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای گفت: هفت سال است که همه مسایل کشور به موضوع برجام گره خورده است. زندگی مردم و اقتصاد کشور شرطی شده است، آمدند برجامی را منعقد کردند که هیج گونه تضمینی برای آن نگرفتند، آنها یا دشمن را نمی شناختند یا می شناختند، اگر نمی شناختند که باید بگوییم مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که دشمن ما زیاده خواه، متجاوز و بدعهد است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اظهار داشت: در ابتدای تصویب این قانون شاهد زمزمه هایی از سوی دولت در مورد آن بودیم که مقام معظم رهبری بر اجرای این قانون تاکید کردند اما دولت بعد از آن مسایل را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زد و پالس های سازشگرانه و سازش پذیر ارسال کرد و دشمن را تحریک کرد که امتیازی ندهد و از قانون مجلس حساب نبرد.

 

وی بیان کرد: امروز زمان تعیین شده در قانون منقضی شده است و هیچ حرکتی از سوی آمریکا برای لغو تحریم ها صورت نگرفته است. یک روز قبل از مهلت قانونی اجرای قانون نوکر خود را به ایران فرستاد تا اراده ملت را زیر پا بگذارند اما در قانون مصوب مجلس برای استنکاف از اجرای قانون جرم انگاری و مجازات هایی تعیین شده است.

 

وی گفت: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانونی برای اجرا نشدن تصویب کند تمام هزینه های آن نامشروع است. مجلس باید بر روی اجرایی شدن قانون خود پافشاری کند و لیست تمام کسانی را که در مسیر نقض قانون اقدام کرده اند را به قوه قضاییه اعلام کند.

 

وی تصریح کرد: امروز باید مجلس بایستد و بگوید قرار نیست شان مجلس را به توپ ببندند و با یک حلب شیر سر آن را شیره بمالد. پس تا قانون اجرایی نشود هیچ یک از مقامات دولتی اجازه ورود به مجلس را ندارند.

 

وی با بیان اینکه باید حرمت متولی را امامزاده نگه دارد، گفت: روح قانونی که مجلس مصوب کرده است این است که از فردا 5 اسفند تمام نظارت های آژانس منهای نظارت های پادمانی لغو شود.

 

وی گفت: در موافقت نامه آژانس آمده است که سه ماه نظارت ها استمرار داشته باشد و راستی آزمایی ها ادامه پیدا کند و حتی تعداد بازرسان هم کم نخواهد شد، این کجای قانون است. قطعا این مسئله نقض صریح قانون است. می خواهند با دعوت از گروه 4+1 آمریکا را وارد مذاکرات کنند.

 

 

کد خبر 1030228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha