تربیت نسل آینده کشور در گرو داشتن معلمان با نشاط است

حجت الاسلام درّی گفت: تربیت نسل فردای کشور در کلاس های درس معلمان شکل می گیرد و فرهنگیان باید به دور از درگیری مسائل معیشتی باشد تا زمینه کارآمدی نیروی انسانی کشور را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، حجت الاسلام « مهدی درّی » در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: شیوع بیماری کرونا برنامه آموزشی و فرایند تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی افزود: تربیت و شکل گیری شخصیت نسل فردای کشور در کلاس های درس محقق می شود و برای تحقق اهداف کلان نیازمند آن هستیم که معلمان به دور از درگیری مسائل معیشتی، زمینه کارآمدی نیروی انسانی کشور را فراهم سازند.

 

امام جمعه شهرستان رودان ادامه داد: یک معلم با نشاط می تواند تربیت و تعلیم دانش اموزان را به پیش ببرد و این وظیفه در این شرایط بیماری کرونا، حساس تر و سخت تر شده است. 

 

وی خاطر نشان کرد: یرای پیگیری مسایل مربوط به آموزش و پرورش شهرستان، روزهای یک شنبه هر هفته را به بازدید از مدارس و دیدار با معلمان اختصاص داده ایم.

 

« ایرج بیت اللهی »، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های امام جمعه شهرستان رودان از مجموعه آموزش و پرورش، اظهار داشت: در شرایط حساس بیماری کرونا  بیش از پیش نیازمند کمک های معنوی و همراهی ائمه جمعه هستیم. 

 

وی افزود: در شرایط بیماری کرونا، معلمان در یک جهاد علمی هستند و با ایثارگری و از خود گذشتگی خود، مسیر تعلیم و تربیت را به پیش می برند.

 

بیت اللهی عنوان کرد کرد: آموزش و پرورش دانش آموزان از جمله سخت ترین و خطیر ترین فعالیت هاست که با فراگیر شدن بیماری کرونا، دشواری این کار دوچندان شده است و معلمان هم به صورت حضوری و هم در فضای مجازی مشغول تدریس فرایند یاددهی هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است و وزارت آموزش و پرورش در پی اجرای آن تا پایان دولت می باشد .

 

وی اضافه کرد: با اجرای نظام رتبه بندی در سال آینده، جهش قابل توجهی در ابعاد مالی و معیشتی معلمان ایجادخواهد شد. 

 

بیت اللهی با بیان اینکه معلمان جدای مسایل و مشکلات معیشتی تمام توان خود را در راستای تداوم روند آموزش بکار گرفته اند، اظهار کرد: بیماری کرونا ممکن است توانسته اداره کلاس به روش حضوری را تغییر دهد اما آموزش همچنان با داشتن معلمان خوشفکر و خلاق ادامه دارد و همه باید قدردان معلمان و مدیران باشیم.

 

 

کد خبر 1030332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha