تبیین نقش اثرگذار روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت ضروری است

حجت الاسلام محمدیاری گفت: تبیین نقش اثرگذار روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت یک ضرورت مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «حمیدرضا محمدیاری» در دیدار با حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت وجود نمایندگی ولی فقیه در دستگاه ها و نهادها اجرایی گفت: وجود این نهاد یک نعمت بزرگ است که علاوه بر اینکه از انحرافات جلوگیری می کند موجب تقویت معنویت و رشد و تعالی مجموعه می شود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اجرای کار عملیاتی در حوزه هدایت، تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی را از دغدغه های رهبری دانست و بیان کرد: یکی از درخواست های رهبری از جامعه روحانیت نیز انجام کار عملیاتی در حوزه هدایت، تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی و فرهنگ انقلابی است که باید به خوبی به آن توجه شود.

 

وی در ادامه به نقش جامعه روحانیت از ابتدای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تا کنون اشاره کرد و ادامه داد: روحانیت در دفاع مقدس علاوه بر اینکه رسالت تبلیغ دین و ترویج فرهنگ جهادی و انقلابی را به خوبی انجام داد در بسیاری از عرصه های دیگر همچون هدایت، فرماندهی و امورات رزمی نیز اثرگذار بودند.

 

این مقام مسئول همچنین به شرایط امروز جامعه و اهمیت حضور و مشارکت روحانیون اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت باید در هر عرصه ای با لباس مقدس خود امر تبلیغ دین و ترویج فرهنگ انقلابی را انجام دهد.

 

حجت الاسلام محمدیاری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 4 هزار روحانی به درجه رفیع شهادت رسیده اند، افزود: بیش از ۲۰ هزار روحانی در دفاع مقدس حضور فعال داشتند که این حضور نشان از نقش موثر روحانیت در دفاع مقدس دارد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور همچنین به فعالیت های گسترده جامعه روحانیت در طول این 42 سال نیز اشاره کرد و ادامه داد: جامعه روحانیت در جبهه های دفاع از حرم نیز بیش از ۴۶ شهید تقدیم کردند.

 

وی با بیان اینکه تبیین نقش اثرگذار روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت یکی از ضرورت های مهم است، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این راستا شروع شده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خدمت به خانواده های معظم شهدا و پرداختن به آثاری که تاکنون مغفول مانده اند را از اولویت های مهم کاری خود می داند.

 

کد خبر 1030405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha