اقدام عملی از سوی غربی ها و آمریکا کاهش تحریم ها است/ نیازی به گفتار درمانی نداریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به گفتار درمانی ندارد، گفت: اقدام عملی از سوی غربی ها و آمریکا کاهش تحریم ها است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: غربی ها قشنگ حرف می زنند ولی از عمل آنها هیچ گاه خبری نیست. واقعیت امر این است که ایران در جریان برجام صادقانه یک سری تعهدات را پذیرفت و تعهدات خودش را هم اجرایی کرد اما این موضوع هیچ حاصلی برای ایران در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی نداشت.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر فشاری را که مجلس به دولت و طرف غربی وارد می کند برای این است که اگر واقعا قرار است اتفاقی بیفتد، این اتفاق عملی، کارآمد و اثرگذار باشد و طرف ایرانی به تعهدات خودش عمل کند و این تعهدات را اجرایی کند.

 

وی ادامه داد: غربی ها ظاهرا می خواهند با گفتار درمانی این مسیر را ادامه دهند اما باید بدانند گفتار درمانی برای طرف ایرانی قابل پذیرش نیست چون ما به شدت درگیر مشکلات اقتصادی هستیم و این گفتاردرمانی این مشکلات را برای ما حل نمی کند.

 

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد جمهوری اسلامی ایران مقابل غربی ها کوتاه بیاید و به حرف و وعده و وعید آنها اعتنا کند، گفت: صحبت های آقای بایدن را نیز در راستای گفتاردرمانی می دانیم، تاکنون نیز هیچ عملی از سوی وی که باعث کاهش تحریم ها شود را شاهد نبودیم، آنها مطمئن باشند اگر یک قدم برای کاهش تحریم ها بردارند ایران هم حاضر است هر اقدام عملی لازم را انجام دهد ولی اینکه صرفا آنها حرف های قشنگ بزنند برای ما حاصلی ندارد، ما زیاد از این حرف ها شنیدیم.

کد خبر 1030742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha