مسئولان در خصوص مهجوریت قرآن و نماز برنامه ریزی داشته باشند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان باید در این فرصت در خصوص مهجوریت قرآن و نماز برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام محسن قرائتی» صبح امروز در مراسم اجلاسیه استانی نماز یزد که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت، گفت: نماز برای اسلام نیست و خداوند به حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) و پیامبران نیز در خصوص نماز مطالبی را تاکید کرده است .

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نماز اولین دستور خدا به پیامبران بوده و آخرین وصیت انبیا نیز نماز بوده است.

 

وی  ادامه داد: ما دو ماه تا ماه رمضان فرصت داریم که ائمه جماعت و مسئولان باید در خصوص مهجوریت قرآن برنامه ریزی کنند و اگر بنا است برای قرآن کاری انجام شود از الان باید تصمیم گیری کنیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: سابقه فرهنگی مردم یزد و بنیانگذاری حوزه علمیه قم می تواند گامی در جهت ترویج فعالیت های قرآنی و حرکت در این بخش باشد.

 

وی گفت: ده کتاب  در خصوص نماز و قرآن برای ده رشته دانشگاه نوشته ام که 5 کتاب در دانشگاه تدریس می شود اما ما معتقدیم که قرآن را در دانشگاه عرضه نکرده ایم و در این راستا باید برای هر صنفی تفسیر بنویسیم.

 

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: اگر به قرآن و ذکر توجه نکنیم زندگی ما نکبت خواهد بود و ما اگر نیاز به شفاعت داریم قران شافع مشفع است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: ما برای موضوعات مختلف وقت گذاشته و فیلم ساخته ایم اما متاسفانه برای نماز حتی چند دقیقه هم وقت نگذاشته ایم و کلیپ کوتاه هم نساخته ایم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: ما در زیارت امام حسین(ع) ابتدا به اقامه نماز توسط ایشان توجه می کنیم و به این نام می خوانیم که این نشان از اهمیت نماز است.

 

وی گفت: نماز همه مهندسی های در ذهن انسان را ارائه کرده است و اگر نماز درست باشد همه چیز ما درست می شود.

 

کد خبر 1031056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha