امسال ۳۱.۵ میلیون قطعه ماهی از مبدا تولید بیمه شدند

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: ۳۱ میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه ماهی از مبدا تولید در سال زراعی جاری زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « محمد ابراهیم حسن نژاد » افزود: طرح بیمه آبزیان از مبدا تولید با همکاری این صندوق و سازمان های شیلات و دامپزشکی کشور و تشکل های آبزی پروری در سال زراعی جاری کلید خورد.

وی افزود: تلاش می شود با همکاری تشکل های آبزی پروری، سطح بیمه آبزیان از مبدا تولید به همه زیر بخش های ماهیان گرمآبی و سردآبی گسترش یابد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: پرورش دهندگان میگو نیز می توانند از بیمه مبدا تولید آبزیان، بهره مند شوند و درباره بکارگیری شیوه ها و فناوری های روز در عملیات بیمه گری در اراضی کشاورزی نیز در چند سال گذشته به منظور ارزیابی دقیق تر، سریع تر و شفافیت در عملیات بیمه گری در مزارع بیمه شده و آسیب دیده از حوادث طبیعی از فناوری روز مانند سنجش از راه دور استفاده می شود.

حسن نژاد افزود: اکنون به کمک تصاویر ماهواره ای، سنجش میزان تولید و آسیب وارده به محصولات در مزارع، انداره گیری و مشخص می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان این که سنجش از راه دور با کمک شرکت های دانش بنیان انجام می شود، گفت: برای نخستین بار در سال ۹۸ با وقوع سیل خوزستان از تصاویر ماهواره ای برای سنجش و ارزیابی میزان خسارت به مزارع گندم در کوتاهترین زمان استفاده شد و امسال نیز در چند نقطه کشور این کار انجام می شود.

وی توضیح داد: سال آینده سنجش از راه دور با همکاری شرکت های دانش بنیان، علاوه بر گندم در محصولات زراعی مختلف توسعه خواهد یافت و برای 

 جلب رضایت بیشتر بیمه گذاران، تلاش می شود روش های بیمه را بهینه و در این ارتباط از روش های شاخص محور و بیمه شاخص عملکردی استفاده کرده ایم.

وی افزود: این روش ها هم موجب شفافیت بیشتر در تعیین خسارت می شود و هم مخاطرات اخلاقی کمتری دارد.

حسن نژاد با اشاره به این که طرح بیمه شاخص عملکردی در سال گذشته در ۱۶ استان کشور اجرا شد، توضیح داد: شاخص های عملکردی به تناسب استعداد و میزان تولید محصولات در مناطق مختلف تعریف شده و روش اجرایی آن متفاوت است و اکنون این بیمه نامه بیشتر در مورد زراعت جو و گندم است.

کد خبر 1031168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha