تبیین فرهنگ صرفه جویی و قناعت در جامعه ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تبیین فرهنگ صرفه جویی و قناعت که از دستورات دین اسلام و فرهنگ علوی است در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز (6 اسفند) در همایش علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی(ع)، که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور حجت الاسلام صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، گفت: تبیین فرهنگ و سیره علوی در جامعه اسلامی امری ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امیر المومنین(ع) افزود: امام علی (ع) الگوی کاملی در تمام ابعاد برای انسان ها هستند که باید در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با سیره ایشان تلاش شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه عدالت‌محوری و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه اساس مکتب اسلام و فرهنگ ناب علوی است، ادامه داد: باید در این راستا بیشتر کار شود و نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشور به نهادینه سازی این مهم در جامعه بپردازند.

 

این مقام مسئول ریشه کنی فقر از جامعه را در گرو توانمند سازی افراد جامعه دانست و بیان کرد: با اعمال سیاست‌های حمایتی نمی‌توان در راستای ریشه کنی فقر کار کرد بلکه باید با توانمندسازی آحاد جامعه به خصوص دهک‌های پایین نسبت به ریشه کنی فقر تلاش کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه صرفه جویی و قناعت از مهمترین درس های سیره علوی است، گفت: این مهم نیز یکی از الگوهای ارزشمند اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در جهت مقابله با فقر است که تبیین این الگوی مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

این مقام ارشد استان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را استفاده صحیح از منابع موجود کشور و تکیه بر توانمندی‌های داخلی دانست و ادامه داد: دین اسلام برای تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی الگوهای و راهبردهای منطقی دارد و ما باید از این الگوها به درستی استفاده کنیم.

 

کد خبر 1031284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha