وقف، ظرفیتی برای رفع نیازهای جامعه است

حجت الاسلام سپهوند، فرهنگ وقف را هدیه‌ای از جانب اسلام عنوان کرد و گفت: وقف، ظرفیتی برای رفع نیازهای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «علی سپهوند»، امروز(7اسفند) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه بوده و ترویج این فرهنگ در جامعه ضروری است.

 

امام جمعه ازنا افزود: فرهنگ وقف هدیه‌ای از جانب اسلام است که به خوبی توجه به نیکوکاری در ابعاد مادی و معنوی برای بهره بردن عامه مردم از برکات آن، در آن نهفته است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق خیر کثیر، سنت حسنه وقف است، تصریح کرد: وقف از جمله ابرازی است که انسان را جاویدان می‌کند و برای او باقیات و صالحات باقی می‌گذارد.

 

حجت الاسلام سپهوند با اشاره به اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است، ادامه داد: احیا و تقویت فرهنگ وقف برای رفع نیازهای جامعه ومحرومیت زدایی ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اداره اوقاف ازنا بیشترین موقوفات استان لرستان را در اختیار دارد، با ترویج و احیای عواید آن می توان مشکلاتی را از اقشار کم درآمد و نیازمند مرتفع نمود.

 

امام جمعه ازنا بیان داشت: برای رفع مشکلات جامعه باید نیت واقف را به سمت این نیازها هدایت کرد و در این راستا از ظرفیت های تبلیغی بهره مند شد.

 

وی عنوان داشت: از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای نهادینه سازی، تبیین و ترویج فرهنگ وقف و بیان اهمیت، جایگاه و ارزش فرهنگ وقف در دین مبین اسلام اتفاده می شود.

کد خبر 1031444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha