سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) برای نسل جوان تبیین شود

ماموستا رستمی گفت: سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود و جوانان با ویژگی‌های بارز امام علی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود چرا که احترام به اهل بیت علیهم‌السلام و حرمت نگه داشتن آنها انسان را به سعادت می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه تمام روایای زندگی امام علی (ع) برای همه ما درس است، افزود: باید با الگوگیری از سیره و روش ایشان سعادت دنیا و آخرت را در پیش بگیریم.

 

وی عنوان کرد: پرداختن به زندگی اهل بیت تنها به روز میلاد، شهادت ‌ وفات آنها خلاصه نمی‌شود بلکه هر روز باید با توجه به زندگی اصحاب پیامبر در مسیر خدمت به دیگران و سعادت دنیا و آخرت حرکت کنیم.

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز کم نیستند پدران و مادرانی که به خاطر بی‌توجهی فرزندان در رنج هستند  و فرزندان در احترام به والدین باید از تمام وجود خود مایه بگذارند چرا که این مهم از دستورات موکد دین اسلام است که در آیات متعدد قرآن به آن تاکید شده است.

 

وی با بیان اینکه والدین انسان‌هایی هستند که بدون هیچ چشمداشتی در خدمت فرزندان هستند و جوانی خود را به پای آنها می‌گذارند، گفت: نباید حتی با کلامی موجب رنج پدر و مادر شویم، تا جاییکه خداوند در قرآن می‌فرماید هرگز کلمه  اف را برای والدینتان بکار نبرید.

 

امام جمعه سنندج از پدر به عنوان بزرگترین معلم در زندگی انسان نام برد و گفت: وقتی پدر و مادر از فرزند دلشان رنجیده شود خداوند تبارک و تعالی نیز رنجیده می‌شود و این از اهمیت جایگاه پدر و مادر از دیدگاه دین اسلام است.

 

وی افزود: در آیات قرآن به انسان‌ھا سفارش شده که نسبت به پدر و مادر احترام و احسان کنند.

کد خبر 1031620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha