محبت به امام علی(ع) نشانه ایمان است

حجت الاسلام " طاهری" گفت: علی علیه السلام چکیده همه انبیا و اولیا الهی است و محبت به امام علی(ع) نشانه ایمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ حجت الاسلام "حسن طاهری" در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت: یکی از عرفا در شرح نهج البلاغه عنوان کرده که امیرالمومین در فرازی از این کتاب فرمودند کسانی که در محبت به بنده دچار افراط شده و من را خدا بدانند، جهنمی هستند.

 

امام جمعه موقت همدان افزود: نقش بزرگان دینی همچون حضرت علی (ع) در نشر آموزه‌های اسلامی کلیدی و ویژه بوده و ایشان دارای جایگاه والایی در بین همه مسلمانان هستند.

 

وی با بیان اینکه سیره و سلوک امیرالمومنین علی (ع) الگویی عینی برای مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: عشق و ارادت به علی(ع) نعمت بالایی است که نصیب هرکسی نمی شود.

 

وی اظهار داشت: امام علی پیش از شهادت قاتل خود را می شناخت و با وجود اینکه یارانش از او برای به هلاکت رساندن ابن ملجم اجازه خواستند او با بیان اینکه این تقدیر الهی است، این اجازه را نداد.

 

وی با بیان اینکه علی علیه السلام چکیده همه انبیا و اولیا الهی است، ادامه داد: خداوند همه فضل‌ها را به علی و فرزندانش داده است.

 

امام جمعه موقت همدان علی علیه السلام محور وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت: این علی (ع) محور وحدت جامعه ما است، ولادت علی (ع) در منابع اهل سنت نقل شده  و مورد تأیید همه ما است.

 

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: «ابن ملجم» سه بار خطاب به امیرالمومنین قسم خورد که حب ایشان را در دل دارد اما امام علی(ع) در هر سه نوبت به او گفت که دروغ می گویی و به یارانش گفت که این فرد قاتل من است.

کد خبر 1031643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha