برنامه ریزی برای دسترسی آسان به مساجد یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی است

خودآموز با بیان اینکه برنامه ریزی برای دسترسی آسان به مساجد یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی است، گفت: ساماندهی فعالیت های مساجد با محوریت نماز در سطح مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۹ اسفند) در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نماز و رسانه، اظهار کرد: ترويج فرهنگ نماز و دسترسي آسان به مسجد در برنامه هاي و فعاليت هاي فرهنگي استان همواره مورد اهتمام و توجه جدي است.

 

 «عمران خود آموز» با بیان اینکه  توسعه و  ترویج فرهنگ نماز همواره مورد اهتمام ویژه مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است، افزود: توجه به مساله نماز علاوه بر ستاد تخصصی اقامه نماز، در جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی کانون های مساجد نیز همواره به عنوان دستور کار اصلی این نشست ها مطرح بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه یکی از اهدافی که دنبال می شود، ساماندهی فعالیت های مساجد با محوریت نماز است، یادآور شد: نهادهای فعال در مساجد از جمله  کانون های فرهنگی و هنری مساجد، هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج  بایستی به عنوان این توان و ظرفیت را داشته باشند که با همکاری هم فعالیت های مختلف فرهنگی را در مساجد انجام دهند و به فلسفه اصلی  که مساجد دارند جامه عمل بپوشانند.

 

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به مسجد در سطح شهر برای عموم مردم از دیگر اهدافی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات همواره دنبال می شود، ابراز کرد: دسترسی آسان به مساجد در نقاط مختلف استان  یکی از مطالبات جدی و مورد اهتمام  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است.

خودآموز یادآور شد: این مسله در شورای فرهنگ عمومی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم  با جانمایی مساجد در نقاط  و محلات مختلف  سطح شهر در طرح جامع و تفصیلی شهری، دسترسی به مسجد برای تمامی ساکنین در نقاط شهری به ویژه شهر ایلام بیشتر شده و  نهایتا شاهد اقامه نماز در تمامی مناطق به ویژه نماز جماعت باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی به ویژه نماز دارند، گفت: اصحاب رسانه استان که در بحت فرهنگ سازی نماز و اطلاع رسانی در این حوزه فعالیت داشته اند و در تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم، جوانان و نوجوانان به نماز  نقش داشته اند و خالق آثار ارزشمندی بودنده اند تقدیر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما هم به عنوان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردان اصحاب رسانه  هستیم، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز با حضور و همراهی اصحاب رسانه است.

 

گفتنی است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته مقام شایسته و تقدیر ویژه ستاد اقامه نماز استان را در حوره نماز کسب کرده است.

کد خبر 1032106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha