حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد امری لازم و ضروری برای مجموعه حاکمیت است

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد را امری لازم و ضروری برای مجموعه حاکمیت عنوان کرد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در کادرسازی برای انقلاب و نظام گفت: یکی از پایگاه های انقلاب ما مساجد بوده است و مساجد تاثیر بسزایی هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس داشته است.

 

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد پایگاهی برای شروع فعالیت های انقلاب و نهضت امام بودند، اظهار داشت: آغاز فعالیت های انقلاب و نظام از مساجد بود و ادامه آن نیز در مساجد امکان پذیر شد. در کنار آن شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری در مساجد در سالیان اخیر به تقویت نقش مسجد در جامعه کمک شایانی کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مساجد به عنوان پایگاه ارزشمند برای پیگیری امورات و مسایل فرهنگی کشور هستند لذا توجه به کانون های فرهنگی و هنری با عنایت به اینکه این کانون ها به دور از هرگونه نگاه جناحی و سیاسی و حزبی فعالیت می کنند، باید ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری تاثیر بسزایی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن دارند، گفت: عملکرد این کانون ها نشان می دهد که آنها می توانند در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن اثرگذار باشند و در تحقق اهدافی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند، نقش محوری و کلیدی داشته باشند.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: این کانون ها می توانند به کانون هایی برای مجموعه فعالیت های فضای مجازی تبدیل شوند. با توجه به اینکه امروز فضای مجازی موضوع با اهمیتی است و تبدیل کانون های فرهنگی و هنری به عنوان بخشی با عنوان کانون فرهنگی و هنری نت می تواند در فضای مجازی بسیار کارساز باشد. در واقع کانون های فرهنگی و هنری می توانند برای برنامه های فرهنگی تولید محتوا کنند. این تولید محتوا در راستای اهداف قانون اساسی و منویات رهبری و امام خمینی (ره) باشد.

 

وی حمایت از این کانون ها را امری لازم و ضروری عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه حاکمیت چه دولت و چه مجلس و چه سایر نهادها و دستگاه ها باید از این کانون ها به دلیل نقش محوری ای که دارند، حمایت لازم را داشته باشند چرا که ما معتقدیم این کانون ها برای مقابله با ناتو و شبیخون فرهنگی دشمن می توانند بیش از سایر نهادها و دستگاه ها موثر واقع شوند.

 

کد خبر 1032722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha