پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» است

سهرابی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار خواهد شد پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 11 اسفند) با اعلام فراخوان جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» به خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف بزرگداشت «میرزا احمد نیریزی»، استاد بزرگ قرآن نویسی و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: این جشنواره از سری جشنوارهای آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اقدام موثری در اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی است.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات اضافه کرد: محورهای فراخوان این جشنواره قرآن کریم و سوره مبارکه «انعام» و «ابراهیم» است و در قالب های جشنواره ثلث و نسخ در نظر گرفته شده است و آثار قاب شده پذیرفته نخواهند شد.

وی اعلام کرد: ثبت نام و ارسال آثار از طریق آدرس  fars.farhang.gov.ir انجام می شود و شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش امکان پذیر است و تاریخ خلق اثر نباید قبل از 1398 باشد.

سهرابی ادامه داد: فایل آثار با فرمت jpg و با حجم تقریبی یک مگابایت نیز باید باشد و به صاحبان آثار منتخب در مرحله نخست داوری برای ارسال اصل آثار و گزینش نهایی آثار برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را با رعایت مقررات فراخوان از طریق نشانی  Daneshmand228@gmail.com ارسال کنند.

وی اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار پنجم اردیبهشت 1400 است و به نفر اول تندیس جشنواره و لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون تومانی، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون تومان، نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲ میلیون تومانی اهدا خواهد شد و جوایز ویژه نیز برای تشویق استعدادهای جوان در بخش ثلث و نسخ به برگزیدگان از میان هنرمندان زیر 30 سال معرفی خواهند شد. 

کد خبر 1032835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha