پیشگیری از کرونای انگلیسی مستلزم مشاركت  همه جانبه  همه مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» شامگاه دوشنبه (۱۱ اسفند ماه) گفت: هم اکنون ۱۴۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، ۳۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴ هزار و ۹۸۱ مورد گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: از هزار و ۱۳۹ نمونه نمونه دریافت شده، حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و بقيه در سایر شهرستان های استان هستند.

 

یزدان پناه خاطرنشان کرد: با توجه به ورود كروناي انگليسي به استان پیش بینی می شود گروه هدف بیماران کرونایی به سمت ميانسالي، کودکان و نوجوانان تغییر کند، لذا جلوگیری از این اتفاق مستلزم مشاركت همه جانبه  همه مردم است تا با کمترین آسيب بتوانيم جلوي پيک بعدي را بگيريم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  گفت: متاسفانه عادي انگاري بيماري کرونا، افزايش تجمعات به دليل زلزله و ساير مراسمات و جابجايي هاي جمعيتي و كاهش رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي مي تواند استان را به طرف پيك بعدي نزديك تر كند.

 

کد خبر 1033004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha