گیلان پیشگام در کمک به نیازمندان/ ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با اطلاع‌رسانی میسر می‌‌شود

زارع با اشاره به اینکه مردم گیلان در راستای مساعدت و همکاری با هم‌استانی‌های نیازمند خود، همواره پیشگام بوده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر، سبب تبیین و گسترش فرهنگ اصیل قرض‌الحسنه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» در همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه که امروز (سه‌شنبه، 12 اسفند) همزمان به صورت ویدئوکنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرض الحسنه برگرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و نوعدوستی ملت بزرگ ایران است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همواره در تلاش هستیم که در راستای انجام وظیفه در حوزه کمک به محرومین، فعال باشیم، افزود: مردم گیلان در راستای مساعدت و همکاری با هم‌استانی‌های نیازمند خود، همواره پیشگام بوده‌اند.

 

وی به همکاری‌های استانداری با صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره و تصریح کرد: آمار و ارقام موجود نشان دهنده این مدعا است.

 

زارع خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر، سبب تبیین و گسترش فرهنگ اصیل قرض‌الحسنه و شکوفا شدن این طرح باشیم.

 

استاندار گیلان اظهار کرد: بدون شک صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نه تنها در حوزه تسهیلات بدون سود و کارمزد، بلکه در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت هم می‌تواند کمک کار باشد.

 

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را در راستای تقویت این حرکت خداپسندانه انجام می‌دهیم، تاکید کرد: در صورت اطلاع‌رسانی گسترده قطعا شاهد رشد این حرکت خواهیم بود.

 

*سپرده‌گذاری 35 میلیارد تومان توسط خیرین گیلانی در صندوق امداد ولایت

در ادامه این جلسه، «عباس اهرابی» با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای یک صندوق کاملا قرض الحسنه است، گفت: اگر بخواهیم شمایی از یک بانک اسلامی را نشان دهیم، می‌توانیم به صندوق امداد ولایت بدون دریافت سود و کارمزد اشاره کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه در سال جاری بسیاری از مشکلات مددجویان کمیته امداد و ... از طریق صندوق قرض الحسنه، مرتفع شد، افزود: تسهیلات تا 10 میلیون تومان در این صندوق بدون دریافت سود و کارمزد پرداخت می‌شود.

 

وی تاکید کرد: اعتبارات این صندوق از محل سپرده خیرین تأمین می‌شود و در قالب تسهیلات مختلف بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

اهرابی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان گیلان، 35 میلیارد تومان توسط خیرین سپرده‌گذاری داشتیم، خاطرنشان کرد: تعدادی از خیرین خارج از استان و حتی خارج از کشور نیز در این کار خیر مشارکت داشته‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان به کمک‌های استاندار گیلان به اقشار مستضعف، ایتام و تحت پوشش کمیته امداد اشاره و اذعان کرد: استاندار گیلان در همه سرفصل‌های کمیته امداد در حوزه اعتباری و هم در حوزه ساخت و ساز و ... کمک کرده‌اند.

کد خبر 1033308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha