کاشت نهال در اراضی موقوفه شهرستان تالش

رحیمی اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری در هشت هزار متر از اراضی موقوفه شهرستان تالش نهال صنوبر کاشت می شود.

«اذن اله رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری در هشت هزار متر از اراضی موقوفه شهرستان تالش نهال صنوبر کاشت می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش گفت: در اراضی موقوفه پیرپلاس پوش تالش، 500 نهال صنوبر کاشت می شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: برای اجرای این طرح درختکاری 70 میلیون ریال هزینه شده است.

 

رحیمی با مستعد سرمایه گذاری خواندن اراضی موقوفه تالش گفت: اداره اوقاف تالش از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با قابلیت توجیه اقتصادی در اراضی و املاک موقوفه استقبال می‌کند.

 

وی وقف را مطمئن‌ترین سرمایه که پشتوانه بسیار خوبی نیز در بین مردم و آحاد جامعه دارد دانست و گفت: از صاحبان سرمایه‌ و مهندسین حوزه کشاورزی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در املاک و اراضی موقوفه تالش هستند دعوت به همکاری می کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش، بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی یکی از مشکلات و چالش‌های مهم گیلان خواند و اظهار کرد: سرمایه گذاری در اراضی موقوفه ضمن اشتغالزایی و افزایش درآمد برای استان، با اجرای نیات واقفان به کاهش فقر در استان کمک می کند.

 

وی کسب درآمد از موقوفات با کاربری‌های مختلف برای کمک به محرومان و نیازمندان جامعه را یکی از اولویت‌های مورد تأکید سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: یکی از باسابقه‌ترین دستورات اسلام، سنت وقف است که آثار و برکات ارزشمند اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار فراوانی نیز دارد.

 

رحیمی اذعان داشت: وجود ۸۷۰ نیت وقف در موقوفات این شهرستان ها بیانگر آگاهی واقفان از نیازهای عصر خودشان است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش اظهار کرد: نیات واقفان معاصر اغلب به تامین هزینه‌های جاری مساجد و آئین‌های عزاداری امام‌حسین (علیه السلام) اختصاص دارد که با ایجاد دفاتر مشاوره وقف در مراکز فرهنگی، فرمانداری و دفاتر ائمه جمعه به دنبال هدایت نیات واقفان به نیازهای روز جامعه و استان هستیم.

 

 

کد خبر 1033997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha