کانون های فرهنگی و هنری به هسته انقلاب و مقاومت در کشور تبدیل شوند

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و سنی یک امر ضروری است و نیز برای تقویت فعالیت کانون ها تلاش شود،گفت: کانون های فرهنگی و هنری به هسته انقلاب و مقاومت در کشور تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله مصطفی محامی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زاهدان با گرامیداشت مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیان داشت: شب و روز مبعث از شب ها و روزهای مهم سال در دین مبین اسلام است.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اعمالی همچون روزه گرفتن، دعا و زیارت امیرالمومنین و صلوات فرستادن در روز و شب بعثت پیامبر اکرم مورد سفارش ائمه معصومین و بزرگان جهان اسلام است.

 

محامی با بیان اینکه در روایات ائمه معصومین آمده است که روزه گرفتن در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) معادل 70 سال روزه گرفتن است، تصریح کرد: صلوات فرستادن در روز بعثت، پیوند و رابطه ما را با حضرات معصومین تقویت می کند و در دنیا و آخرت از هدایت و شفاعت آنها برخوردار می شویم.

 

وی افزود: زیارت امیرالمومنین را در شب و روز مبعث می خوانیم تا به همه بفهمانیم که حضرت علی علیه السلام جان پیامبر است.

 

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های نماز جمعه به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و بیان داشت: از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری در محلات استفاده شود.

 

محامی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت بالقوه ای دارند که می توانیم از بین اعضای کانون ها نیروهای جوان شایسته، متعهد و با نشاط و فعال را شناسایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری حول محور مساجد است، افزود: کانون های فرهنگی و هنری به هسته انقلاب و مقاومت در کشور تبدیل شوند.

 

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه از نیروهای جوان در کانون های فرهنگی و هنری بکارگیری شود، ادامه داد: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و سنی یک امر ضروری است و نیز برای تقویت کانون ها تلاش شود.

 

خطیب نماز جمعه زاهدان در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به هفته درختکاری اشاره کرد و یادآور شد: درختکاری در منظومه معارف اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

محامی اذعان داشت: گاهی درختکاری در داخل و خارج شهرها مورد غفلت قرار می گیرد، خصوصا در شهر زاهدان که مرکز استان است و کم به کار درختکاری توجه می شود و این گلایه مندی مردم را به دنبال داشته است.

 

 وی افزود: اگر همین بودجه اندکی که در اختیار شهرداری قرار دارد به درستی مدیریت شود وضعیت بهتری از نظر فضای سبز در زاهدان خواهیم داشت.

 

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های نماز جمعه به حمله آمریکا به پایگاه های نیروی مقاومت مردمی همسوی با ایران در عراق و سوریه اشاره کرد و خاطرنشان نمود: دولت جدید آمریکا همان راهبرد و سیاست جنگ طلبی دولت قبلی را دنبال می کند و آن کسانی که به دولت جدید دل بسته اند بدانند که هیچگاه آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

محامی در بخش پایانی خطبه ها به نا امنی های اخیر در استان اشاره کرد و بیان داشت: در ناامنی های اخیر در استان رسانه های معاند و جریانات سلطنت طلب و مقامات غربی به سرعت به میدان آمدند و موج سواری کردند و به دنبال آشوب در استان بودند.

 

وی افزود: مردم فیهم و آگاه منطقه بلوچستان با آشوبگران همراهی نکردند و این سبب شد تا آشوب در سراسر استان گسترش پیدا نکند.

کد خبر 1034186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha