برخی روستاهای شهرستان جهرم باید قرنطینه معکوس شوند

رحمانیان با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری در شهرستان مجبور هستیم به سمت قرنطینه معکوس رویم، گفت: در این طرح افراد اجازه خروج از روستا یا محله ای که آمار مبتلایان در آن بالا است را برای ۲ هفته ندارند.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان در تعدادی از روستاهای بخش سیمکان شهرستان جهرم، متاسفانه به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد مثبت شدن تعداد بالای نمونه‌ها در تعدادی از روستاهای بخش سیمکان بوده‌ایم. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در کنار آن آمار مبتلایان در بعضی از روستاها در بخش های مرکزی، کردیان و تعدادی از روستاهای شهرستان خفر نیز به طور ناگهانی بالا رفته و اکثر نمونه‌ها مثبت گزارش شده است، افزود: استفاده نکردن از ماسک، بی توجهی به فاصله فیزیکی باعث افزایش آمار مبتلایان شده است.

 

وی بیان کرد: این مسئله ناراحت کننده است که بسیاری از خانواده ها در برگزاری مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم به هیچ وجه توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نداشته و این بیماری را ساده می‌انگارند. 

 

رحمانیان ادامه داد: تجمع و قرار گرفتن افراد در کنار یکدیگر سرعت انتقال بیماری را ۲ چندان کرده و در یک لحظه افراد زیادی می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: در حال حاضر تنها راه مقابله با این بیماری، افزایش آمار نمونه گیری است که متاسفانه مردم بخصوص در روستاها با وجود داشتن علائم بیماری به مراکز منتخب نمونه گیری مراجعه نکرده و فرض را بر سرما خوردگی ساده می‌گذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم همکاری اهالی این روستاها با کارشناسان بهداشت در امر نمونه‌گیری طرح «مراقبت در منزل» مردم بدانند این طرحی است بسیار کارآمد برای شناسایی بیماران بی علامت که از طریق آن می توان جلو پیشرفت بیماری و  وارد شدن فرد به مرحله حاد را گرفت.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه با بیماریابی افراد می‌توانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم، تصریح کرد: برای کنترل بیماری در شهرستان مجبور هستیم به سمت قرنطینه معکوس رویم؛ به این صورت که افراد اجازه خروج از روستا یا محله ای که آمار مبتلایان در آن بالا است را برای ۲ هفته ندارند.


وی با اشاره به اینکه از شهروندان می خواهیم با داشتن هر نوع از علائم خفیف سرماخوردگی حتما به مراکز منتخب نمونه گیری مراجعه کنند، عنوان کرد: افراد توجه داشته باشند در صورت  داشتن علائم سرماخوردگی و مشکوک بودن به کرونا اگر نمونه آنها منفی شد صبر نموده و مجددا ظرف ۲۴ ساعت بعد تست دوم را انجام دهند. این کار برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود.

 

کد خبر 1034395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha