زمینه تبادلات فرهنگی بین کانون‌های مساجد و شهرداری فراهم شود

احمدی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نباید سلیقه‌ای و محدود به زمان و مکان خاص باشد گفت: زمینه تبادلات فرهنگی هنری مشترک بین کانون‌های مساجد و شهرداری فراهم شود.

«سیدمحمد احمدی» با اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه فرهنگ مهمترین تمایز جوامع توسعه یافته و در حال توسعه است گفت: توسعه بر بستر فرهنگ شکل می‌گیرد و باید مفاهیم توسعه فرهنگی بر محور آموزه‌های اسلامی و مسجد بازخوانی شود.

 

شهردار رشت با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروزه مورد اعتماد خانواده‌ها در برگزاری فعالیت‌های مختلف با حضور نوجوانان و جوانان هستند افزود: این کانون‌ها که در دل محلات برگزار کننده فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند، می‌توانند با استفاده از خلاقیت و نوآوری جذب کننده جوانان بوده و نیازهای آنان را پاسخگو باشند.

 

وی یکی از رویکردهای شهرداری را توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه در حوزه کودکان و خانواده‌ها برشمرد و تصریح کرد: زمینه تبادلات فرهنگی هنری مشترک بین کانون‌های مساجد و شهرداری فراهم شود.

 

احمدی نقش مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف نظام را مورد اشاره قرار داد و خواستار انجام یکپارچه و مشخص برنامه‌های فرهنگی ـ هنری بین نوجوانان و جوانان شد.

 

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نباید سلیقه‌ای و محدود به زمان و مکان خاص باشد تاکید کرد: مساجد باید از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب خود در راستای فرهنگ‌سازی بهره گرفته و برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا شود که بتواند بر جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

 

کد خبر 1034489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha