درختکاری از نگاه قرآن و سخنان اهل بيت(ع) از جايگاه ممتاز برخوردار است

سردار خادم سیدالشهد با بیان اینکه درخت، درختکاری و طبيعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بيت (ع) از جايگاه ممتاز برخوردار است گفت: کشت و صنعت های توسعه نیشکر اقدامات موثری در زمینه کاشت درختان مثمر و غیرمثمر داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار احمد خادم سیدالشهدا» ظهر امروز (شنبه ۱۶ اسفند) در مراسم روز درختکاری در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را از جمله صنایع مهم و مولد خوزستان دانست و اظهار کرد: این شرکت کشور را در مسیر خودکفایی در تولید محصول استراتژیک شکر قرار داده است.

 

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با بیان اينکه درخت، درختکاری و طبيعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بيت (ع) از جايگاه ممتاز برخوردار است افزود: رسول اکرم (ص) در بیان فضیلت درختکاری در ضمن حديثي مي‌فرمايند که «هر کسي درختی بکارد، ‌هيچ انسان و يا مخلوقي از آن نمی خورد، مگر این ‌که برای کسی که آن را کاشته صدقه ‌باشد».

 

وی به اقدامات موثری کشت و صنعت های توسعه نیشکر در زمینه کاشت درختان مثمر و غیرمثمر از جمله نخل، اکالیپتوس و... اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات در کنار حفظ منابع طبیعی و تلطیف هوا، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود. 

 

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جهش تولید تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده، اراده و تلاش مدیران، کارگران و پرسنل شرکت توسعه نیشکر موجب دستیابی به رکوردهای بی سابقه در این شرکت و افزایش دو برابری تولید شکر شده است. 

 

وی ضمن قدردانی از همه تلاشگران عرصه تولید در مجموعه بزرگ نیشکر که در جهت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در رونق تولید، همت و تلاش شان بر این است تا کشور از وابستگی به واردات محصولات بی نیاز شود یاد آور شد: صنعت نیشکر ظرفیت عظیمی برای خوزستان و کشور است که علاوه بر تولید شکر، در صنایع جانبی از جمله تولید الکل طبی، ام دی اف، خمیر مایه، خوراک دام و ... گام های موثری را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها برداشته است.

 

در حاشیه این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و معاونین این شرکت برگزار شد، چندین اصله نهال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امام خمینی (ره) غرس شد و سردار خادم سید الشهدا از نهالستان و طرح درختکاری سردار شهید قاسم سلیمانی کشت و صنعت امام خمینی (ره) بازدید کرد. 

 

نهالستان کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با ظرفیت ۲۲۵ هزار نهال در سال احداث شده است.

 

فاز دوم طرح درختکاری سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در سطحی معادل ۸۰ هکتار از آذر ماه امسال شروع شد؛ این طرح به منظور کاهش فشار بر عرصه‌ جنگل‌های طبیعی در قطع درختان و حفظ منابع طبیعی از یک سو و از سوی دیگر نیاز کشور به ماده اولیه چوب در کشت و صنعت امام خمینی (ره) اجرایی شده است که بی شک نقش بسزایی نیز در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد داشت. 

 

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در پنج سال آینده یک میلیون اصله نهال در سطح ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شرکت با هدف حفظ محیط زیست و استفاده از چوب درختان اکالیپتوس برای تولید چوب صنعتی کشت خواهد شد.

 

کد خبر 1034697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha