شهرداری شیروان ۱۸۰۰ اصله نهال مثمر کاشت

شهردار شیروان گفت: به مناسبت هفته درختکاری، در کوهستان پارک شیرکوه، ۱۸۰۰ اصله نهال مثمر کاشته شد.

«شاهرخ شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در این هفته بیش از 1800 اصله درخت مثمر آلبالو و بوته گل محمدی کاشته شد که با توجه به اهمیت درختکاری و محیط زیست و هوای سالم و پاک این اقدام پسندیده همچنان ادامه دارد.

 

شهردار شیروان بیان کرد: فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد و باید سرزمین‌های اطراف سرسبز و پردرخت باشد و شهروندان از آثار آن بهره‌مند شوند چراکه فضا و محیط سرسبز از درختان فراوان ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی انسان‌ها در جامعه اسلامی است.

 

شاهرخی عنوان کرد: همچنین امسال در هفته درختکاری از تعدادی از پرسنل زحمتکش واحد فضای سبز توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان تقدیر به عمل آمد.

 

وسعت منابع طبيعي تجديد شونده شهرستان 290 هزار هكتار بوده كه 72.5 درصد مساحت شهرستان را به خود اختصاص داده است.


منابع جنگلي و رويشگاه هاي موجود در اين شهرستان با مساحت 33 هزار و 713 هكتار در ناحيه رويشي ايران و توران با نام تيپ ارس و افرا كركو به عنوان يكي از منابع حياتي ارزشمند محسوب مي شود.

 

شهرستان شيروان 400 هزار هكتار گستره دارد كه 290 هزار هكتار آن به صورت منابع طبيعي تجديد شونده و 110 هزار هكتار مستثنيات قانوني اشخاص شامل زمين هاي زراعي، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

 

شیروان به عنوان دومین شهرپرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1034820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha