تشکیل کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در آران و بیدگل

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل از تغییر ساختار این شورا و تشکیل ۹ کارگروه تخصصی از ابتدای سال آینده در این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بر اساس آیین نامه جدید شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که مصوّب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، رویکرد و ساختار شورای فرهنگ عمومی در سال آینده با تغییراتی همراه خواهد بود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: بر این اساس، ۹ کارگروه تخصصی، علمی و فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تشکیل خواهد شد.


ضابطی افزود: در قالب این کارگروه ها هم از ظرفیت موسسات و تشکل های مردم نهاد استفاده می شود و هم صاحبان نظر و اندیشه حوزه و دانشگاه به صورت تخصصی مباحث را رصد و بررسی می کنند و خروجی آن پس از پایش در قالب پیش مصوبه شورای فرهنگی عمومی در شورا مطرح و پس از تصویب به دستگاه ها ابلاغ می شود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: کارگروه های تخصصی ۹گانه شامل کارگروه توسعه امور قرآنی، تبلیغ دین و امور مساحد، کارگروه اجتماعی و خانواده، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریحات سالم ، کارگروه میراث فرهنگی گردشگری و محیط زیست، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه فرهنگی و هنری و کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی است.


ضابطی افزود: چارت، وظایف و مولفه های هر کارگروه در آیین نامه مشخص شده است و هر کارگروه شامل دبیر، دستگاه های عضو اصلی و همیاران و تشکل های مردم نهاد آن خواهند بود./

کد خبر 1034884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha