۱۴۰ محدوده معدنی سیستان و بلوچستان به سرمایه گذاران جدید واگذار شد

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد بالغ بر ۱۴۰ محدوده معدنی ائم از مناطق اکتشافی و آماده بهره برداری ابطال شد و طی فراخوان به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «داوود شهرکی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: 71 واحد صنعتی با اشتغالزایی 900 نفر در سال جاری پروانه بهره برداری گرفته اند که از این آمار 21 واحد به دهه فجر اختصاص دارد.

 

مدیرکل سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین 20 معدن با ظرفیت استخراجی 500 هزار تن پروانه بهره برداری اخذ کرده اند.

 

شهرکی با بیان اینکه 35 میلیون تن مواد معدنی کشف شده است، گفت: 12 معدن که به دلیل زیرساخت هایا صلاحیت فنی راکد شده بودند با واگذاری احیاء شدند.

 

وی به حضور 60 شرکت قوی معدنی در نمایشگاه معدنی اشاره کرد و افزود:  بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان با برخی از این شرکت های قوی معدنی وارد تعامل شدند.

 

مدیرکل سازمان صمت سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه مشکلات 360 واحد صنعتی در کارگروه تسهیل  برای رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته اند، خاطرشان نمود: کارگروه تسهیل به صورت هفتگی برگزار می شود که عمده مشکلات واحدهای صنعتی تامین اجتماعی، مالیات و دریافت تسهیلات است.

 

شهرکی گفت: سال گذشته هزار میلیون دلار حجم ارزش صادرات کالا از استان سیستان و بلوچستان بوده در حالی که این رقم در سال جاری به هزار و 300 میلیون دلار رسیده است.

 

وی افزود: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی در رعایت پروتکل های بهداشتی 31 هزار مورد بازرسی انجام شده که 476 مورد تذکر  و 793 منجرب به پلمب شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: حجم زیاد خرید کالا سبب کمبود کاذب می شود لذا از خرید بیش از اندازه خودداری کنیم تا شرایط عرضه و تقاضا به حالت عادی بازگردد.

 

شهرکی یادآور شد:800 تن سیب و پرتقال ذخیره سازی شده و کار توزیع آن در 20 نقطه زاهدان آغاز و در دیگر شهرستان ها یک مرکز پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه 9 هزار و 500 مورد بازرسی در حوزه آرد و نان داشته ایم، افزود: 700 پرونده از تخلفات نانوایی ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

مدیرکل سازمان صمت سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین 60 پرونده در مورد اختلال در توزیع گاز مایع به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کد خبر 1035088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha