کانون‌ های مساجد در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی جامعه موثر هستند

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه توجه به مسائل تربیتی یکی از برکات مهم کانون های مساجد است، گفت: کانون‌های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش ‌آفرینی می‌کنند.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برکتی برای بنیان نهادن نهادهای فرهنگی و دینی در گستره سراسر کشور بود و امروز شاهد فعالیت نوجوانان و جوانان در این مراکز هستیم، گفت:فعالیت های کانون های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است و توجه ویژه به مسائل تربیتی یکی از برکات مهم این مرکز فرهنگی در مساجد خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه که فعالیت های کانون های مساجد را بیش از پیش در مساجد نشان می دهد حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی و اهتمام با خلوص نیت در برنامه ها است، افزود:گسترش برنامه های تربیتی بین نوجوانان و جوانان باعث افزایش هم افزایی اجتماعی بین آنها می شود و این راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی در بین آنها می شود.

 

وی با اشاره به اینکه وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش ‌های اسلامی در افراد جامعه می‌شود، اظهارکرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی از رسالت‌های کانون‌های مساجد است.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش ‌آفرینی می‌کنند، ادامه داد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش ها در جامعه می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون ها است، گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد نماد همگرایی میان کارگزاران مساجد هستند و می‌توانند الگوی وحدت میان سایر فعالان فرهنگی در کشور باشند.

 

وی با اشاره به اینکه پیشانی فعالیت های فرهنگی مسجد محور در جامعه کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد شایسته ترین مکان برای تربیت نسل جوان و رشد فضایل اخلاقی و آموزش های مهارتی و علمی و فرهنگی است.

کد خبر 1035294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha