هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری هفته آخر اسفند ماه در کرمان برگزار می شود

هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری اوایل هفته آخر اسفند ماه و با قرائت پیام رییس ستادکل نیروهای مسلح در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد امیری خراسانی، ظهر دوشنبه(۱۸ اسفند) در نشست خبری برگزاری هشتمین کنگره ادبیات پایداری کشور به پیشینه شکل گیری این کنگره از سال های ۸۲ و ۸۳ در انجمن ادبی دفاع مقدس استان اشاره و بیان کرد: نخستین کنگره در سال 84 برگزار شد.

 

 

دبیرعلمی کنگره سراسری ادبیات پایداری با بیان اینکه از آن زمان تاکنون این کنگره هر دو سال یک بار برگزار و دبیرخانه دائمی آن در استان کرمان تشکیل شده؛ از برگزاری هشتمین کنگره در یکشنبه آینده( 24 اسفند) و به صورت مجازی خبر داد و افزود: 78 مقاله در این دوره دریافت شد که تا پایان وقت اداری فردا(۱۹ اسفند)  تعداد مقالات پذیرش شده اعلام می شود.

 

 

وی ادامه داد: برای قرائت مجازی مقالات 10 مقاله از دانشگاه های مختلف کشور برگزیده شده و مقالات این دوره کنگره در مجموعه نامه پایداری 8 به چاپ خواهد رسید و با توجه به اینکه قرار شد برخی از دانشگاه ها در برگزاری کنگره مشارکت کنند، امسال دانشگاه شهرکرد با ما همکاری دارد.

 

 

امیری خراسانی با اشاره به اینکه سنگ بنای اولیه کنگره علمی پژوهشی و دانشگاهی است؛ اظهار کرد:  از یک سال قبل فراخوان مقاله کنگره متناسب با موضوعات مدنظر افراد حقیقی، حقوقی و دانشگاه ها ارسال شده و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها شورای علمی کنگره را تشکیل می دهند که در سال های برزاری کنگره فعال بوده اند..

 

 


وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نخستین دوره ادبیات پایداری را با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم و به آینده کنگره امیدوارم هستیم و علاقه مند بودیم در این دوره به زندگی شهید سلیمانی بپردازیم اما زمان کم بود و یکی از محورهای کنگره در این زمینه "نقش شخصیت های تاثیرگذار در ادبیات پایداری ایران و جهان در سده اخیر" از عناوین فراخوان کنگره است.

 

 

دبیرعلمی کنگره سراسری ادبیات پایداری با اشاره به اینکه امسال 78 مقاله به کنگره واصل شده در حالیکه سال گذشته 50 مقاله داشتیم؛ افزود: از ابتدا برنامه ریزی شده بود کنگره به صورت بین المللی برگزاری باشد و دوره دوم به صورت منطقه ای برگزار شد اما بریا برگزاری کنگره بین المللی؛ مسائل سیاسی و مشکلات در رفت و آمد و تحریم ها باعث شد به این خواسته نرسیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اما مرزهای دانش بسته نیست هرچند حضور فیزیکی دانشمندان از کشورهای دیگر را نداشته باشیم، اما اندیشه ها آنان در کنگره بحث می شود و درباره شخصیت هایی که در کشور های دیگر کار کرده و کتاب دارند، مقاله نوشته شده است.

 

 

امیری خراسانی تدریس رشته ادبیات پایداری در دانشگاه ها و دوفصلنامه ادبیات پایداری  را از جمله ثمرات کنگره طی سالیان برگزاری عنوان و بیان کرد: دانشگاه در خدمت جامعه است و جامعه و دانشگاه نمی توانند بدون یکدیگر باشند.

 

 


سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان هم اعلام کرد: کنگره هشتم به صورت مجازی و با تعداد محدود مدعو ساعت 9 تا 12 یکشنبه 24 اسفند جاری در دانشگاه شهید باهنر و با قرائت پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

کد خبر 1035398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha