شهید «محسن حججی» و شهید امنیت «محسن جعفری»، محصول تفکر و تربیت مسجدی هستند

حجت الاسلام امیدی گفت: شهید «محسن حججی» و شهید امنیت «محسن جعفری»، محصول تفکر و تربیت مسجدی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (دوشنبه 18 اسفند) در مراسم «18 اسفند» بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: مسجد مرکز امن و آرامش است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که در ابتدای دهه 70 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های مساجد، راه اندازی شد، افزود: این کانون با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کانون های فرهنگی هنری در کشور تاسیس شدند.

وی با اشاره به اینکه 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارند، اظهار کرد: یک هزار و 242 کانون در فارس مشغول به فعالیت هستند هم در روستاها و شهرها به فعالیت مشغولند و حتی در نقاطی که هیچ سازمان و اداره فرهنگی وجود ندارد، کانون های مساجد فعالیت می کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه در روز 19 مهر 1391 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به کانون در کنار بسیج بیاناتی فرمودند، تاکید کرد: شهید «محسن حججی» و شهید امنیت «محسن جعفری»، محصول تفکر و تربیت مسجدی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که شهید جعفری در وصیت نامه خود توجه به کانون و تربیت مسجدی اشاره کرده است، افزود: در بحث کرونا به صورت مشترک با بسته های معیشتی و رسیدگی به محرومین و مستضعفان، نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه در سامانه «بچه های مسجد» عضویت نزدیک به یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی را شاهد هستیم، اظهار کرد: در سالی که گذشت آنچنان نتوانسیم از لحاظ مالی به کانون ها کمک کنیم و چنانچه فعالیت های بیشتری ثبت کنند، حسب همان فعالیت ها حمایت های بیشتری به آنان تعلق می گیرد.

کد خبر 1035471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha