۱۱۰ واحد نیمه‌تمام در گیلان به بهره‌برداری رسید

فرزام‌صفت با بیان اینکه از بین واحدهای نیمه‌تمام هدف‌گذاری گیلان شده حدود ۱۱۰ واحد به بهره‌برداری رسیدند گفت: تامین سرمایه در گردش برای راه‌اندازی کامل واحدها از جمله مواردی است که سعی می‌کنیم زمینه آن‌ را فراهم کنیم.

«آرش فرزام صفت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اقدامات انجام شده برای شناسایی پروژه‌ها و واحدهای نیمه‌تمام گیلان و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها را در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از بین واحدهای نیمه‌تمام هدفگذاری شده در گیلان 110 واحد نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسیدند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از تعیین 198 پروژه نیمه تمام استان برای تکمیل سخن گفت و عنوان کرد: برخی از واحدهای به بهره‌برداری رسیده برای شروع فعالیت‌های خود به سرمایه در گردش نیاز دارند و ما نیز در همین راستا تلاش می‌کنیم تا مشکل تأمین اعتبار این واحدها برای راه‌اندازی کامل به نوعی حل و فصل شود.

 

فرزام صفت حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار جهش تولید و پیاده‌سازی آن در استان گیلان را هدفی که برای آن برنامه‌ریزی شده است اعلام کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه زیادی به بحث اقتصادی و لزوم پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشتند و ما نیز تلاش می‌کنیم بستر تحقق این اهداف فراهم شود. 

 

وی به برخی از مشکلاتی که پروژه‌های نیمه‌تمام استان گیلان با آن مواجه هستند هم اشاره کرد و ابراز داشت: اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل، صدور مجوزات لازم و مشکلات زیرساختی از جمله موانعی بودند که در مسیر پروژه‌های نیمه‌تمام استان قرار داشتند که برای بخش تسهیلات‌شان گام‌های خوبی برداشته و منابع آن هم تعیین شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست‌گذاری آمایشی استان بر مبنای توسعه سبز - آبی یا تأکید بر محوریت بخش کشاورزی با نگاه به حوزه گردشگری و حفظ محیط‌زیست تدوین شده است گفت: طبق سیاست‌گذاری آمایشی گیلان که دولت انجام داده بسترسازی برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی دنبال می‌شود.

 

فرزام صفت یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که‌ می‌تواند برای کشور ارزآوری کرده و قیمت تولیدات داخلی را رقابتی سازد بحث صادرات دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های اولویت‌دار استانداری گیلان محسوب می‌شود.

کد خبر 1035507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha