۵۵ درصد اعتبارات شهرستان نهبندان تخصیص یافت

بیکی گفت: از ۴۳ میلیارد تومان مجموع اعتبارات سال جاری نهبندان، تاکنون بیش از ۵۵ درصد آن یعنی بیش از ۲۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۸ اسفند) در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: در سال جاری علی رغم محدودیت ها در منابع مالی و مشکلات اقتصادی، تخصیص منابع به پروژه های اولویت دار شهرستان انجام شد.


فرماندار نهبندان با بیان اینکه از ۴۳ میلیارد تومان مجموع اعتبارات سال جاری شهرستان نهبندان، بیش از ۵۵ درصد آن محقق شده است، افزود: بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید در بحث جذب اعتبارات، تا سقف نقدینگی که در اختیار آن ها هست تا پایان سال مالی تمام تلاش خود را داشته باشند و انحرافی در هزینه کردها نباشد.

 

وی از مدیران ادارات شهرستان نهبندان خواست تا پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند و ادامه داد: ۸۵ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی توزیع می شود و مدیران باید مطالبه گری کنند تا کمتر توسعه یافتگی با تحقق عدالت در توزیع اعتبار ملی محقق شود.

 

بیکی گفت: ۳۰ میلیارد تومان مجموع اعتبار تفاهم نامه با بنیاد برکت در نهبندان است که ۱۷ میلیارد تومان سهم این دستگاه و ۱۳ میلیارد تومان هم سهم استانی است که باید پیگیری و در تامین سهم مشخص شده اقدام صورت پذیرد.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: این اعتبارات هنوز به دلیل عدم بارگذاری پیشرفت فیزیکی پروژه ها تخصیص پایینی دارد که به عنوان مصوبه جلسه باید دستگاه های اداری هرچه سریع تر صورت وضعیت خود را در سامانه ثبت کنند.


در این جلسه «محمد امیدیان» دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان نهبندان گفت: اعتباراتی که از ابتدای سال توزیع شده بیش از ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه ها از محل تملک دارایی، سه درصد نفت، و تبصره ۱۹ بوده است که اکنون مجموع اعتبار شهرستان نهبندان ۴۳ میلیارد تومان است.

 

امیدیان ادامه داد: علاوه بر تخصیص این اعتبارات، تخصیص اعتبارات سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان و اعتبارات مسکن محرومین و تخصیص اعتبارات ویژه هم داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: ۱۹۱ پروژه برای شهرستان نهبندان مبادله شده است و بیش ترین اعتبار را دستگاه های آب و فاضلاب با ۱۳.۷ درصد، حمل و نقل با ۱۳.۳۳ درصد، کشاورزی ۱۲ درصد و ورزش و تفریح با ۸.۸ درصد جذب کرده اند.

 

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان نهبندان در خصوص نحوه توزیع اعتبارات در سال ۱۴۰۰، گفت: طی سال های گذشته شاخص ها، از دستگاه ها احصاء می شده است که این شاخص ها در فرمول هایی گذاشته می شد و اعتبارات اختصاص می یافت اما در سال ۱۴۰۰ به این شکل نخواهد بود و اعتبارات به شکل فصل و برنامه برای شهرستان ها و دستگاه ها تعیین خواهد شد.

کد خبر 1035547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha