حفاظت از زیستگاه کولک مهران افزایش می یابد

فرماندار مهران با بیان اینکه حفاظت از زیستگاه کولک مهران افزایش می یابد، گفت: این زیستگاه طبیعی میراث مشترک دو کشور ایران و عراق با گونه‌های جانوری متفاوت است.

«اسد قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: نشست مشترک فرمانداران شهرستان مهران و بدره عراق با هدف حفاظت از زیستگاه مشترک کولک و جلوگیری از شکار غیر مجاز در این زیستگاه در مهران برگزار شده است.

 

فرماندار مهران  با اشاره به با اهمیت زیستگاه کولک افزود: این زیستگاه طبیعی میراث مشترک طرفین با گونه‌های جانوری متفاوت است که می طلبد با تعامل بیشتر، با شکارچیان متخلف برخورد کرده و پاسگاه‌های دو طرف در صورت شنیدن صدای شلیک اسلحه نیروهای حفاظت محیط زیست خود را با خبر کنند.



وی اظهار کرد: پیش از این در خصوص پارک صلح و دوستی زیستگاه کولک با حضور استانداران ایلام و واسط جلساتی برگزار شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد امضای تفاهمنامه‌ای در این خصوص برای نجات انقراض وحوش زیستگاه باشیم.
 
 
 
گفتنی است، منطقه حفاظت شده کولک از جا‌های دیدنی شهرستان مهران به شمار می‌رود و در ۸۰ کیلومتری جنوب غرب شهر ایلام و ۲۰ کیلومتری شمال شهر مهران قرار گرفته است.
 
 
 
منطقه حفاظت شده کولک با ۵۸ هزار و ۸۰۰ هکتار، زیستگاه‌های متعددی دارد و وحوش متنوعی را در خود جای داده است. گونه های کَل، بز،قوچ، میش،کاراکال، پلنگ، گراز و افعی دم عنکبوتی از جمله گونه های جانوری مهم هستند که در این منطقه حفاظت شده زیست می کنند.
کد خبر 1035764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha