نقش بچه های مسجدی در ترویج سبک زندگی اسلامی چیست

حجت الاسلام طباطبایی بابیان اینکه عبارت مدینه فاضله موافق هستم ولی با تمدن اسلامی موافق نیستم گفت: چون تکنولوژی و شهرسازی در تمدن با روش های اسلامی قابل جمع نیست. بحران کرونا نشان داد که در برخی مواقع تکنولوژی به جنگ با اسلام و اعتقادات می آید.

حجت الاسلام «سید محمد طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بچه های مسجد از نظر آراستگی به سبک زندگی اسلامی و ترویج این سبک از زندگی که لازمه تمدن سازی نوین اسلامی است چه نقشی را ایفا می کنند، گفت: تمدن در لغت به معنای شهرنشینی آمده که تنها به معنای اجتماع انسانی در یک منطقه با خانه ها و خیابان ها نیست بلکه مدنیت به معنای وجود قوانین مکتوب و مدیریت شهری است. برخی از افراد تمدن را مترادف با هنر می دانند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تمدن با اسلام سازگار نیست اظهار کرد: من با عبارت مدینه فاضله موافق هستم ولی با تمدن اسلامی موافق نیستم، چون تکنولوژی و شهرسازی در تمدن با روش های اسلامی قابل جمع نیست. بحران کرونا نشان داد که در برخی مواقع تکنولوژی به جنگ با اسلام و اعتقادات می آید؛ بنابراین ما باید به دنبال مدینه فاضله ای که قرآن هم از آن یاد کرده است، باشیم نه تمدن نوین اسلامی.

 

وی تصریح کرد: مسجد محل زیارت و راز و نیاز با پروردگار عالم است و افراد در مسجد نباید هیچ انگیزه ای جز خداوند متعال داشته باشند؛ بنابراین وقتی مسلمانی به مسجد مشرف می شود باید از بهترین و پاک ترین پوشش های خود در این مکان مقدس استفاده کند.

 

این نویسنده افزود: با توجه به اینکه هر جایی که خداوند بیشتر دیده می شود، شیطان فعالیت بیشتری دارد لذا انسان باید در کنار پوشش اسلامی و آراستگی متخلق به اخلاق به ویژه در مساجد باشد؛ این در حالی است که متاسفانه ما امروزه شاهد چند گانگی در مساجد هستیم و برخی از افراد به جایگاه مسجد هیچ توجه ای ندارند و یک نوع انحصارطلبی در این مکان مقدس به راه انداخته اند که این مسئله باعث رنجش مومنین و انسان های متخلق به اخلاق در مساجد شده است، این امر هم باعث شده باب ورود دیگران به مسجد مسدود شود و نتیجه این انحصارطلبی هم ایجاد تفرقه انگیزی میان مومنان است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه ما باید به دنبال مدینه فاضله باشیم، تصریح کرد: چون مسجد محل زیارت خداوند است، زنان و مردان باید با بهترین وجه آراستگی و زیبایی( در پوشش) در مسجد حاضر شوند و متخلق به اخلاقی که اسلام آن را دستور داده باشیم.

کد خبر 1035942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha