کمترین آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه شهر بزرگ مشاهده می‌شود

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین نسبت به سایر شهرهای استان کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی عصر امروز سه شنبه در نشست استانی مقابله با ویروس کرونا که  (۱۹ اسفندماه)برگزار شد، گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بجنورد ۷۷ درصد، شیروان ۷۶ درصد، اسفراین ۷۶ درصد، مانه و سملقان ۸۱درصد و فاروج ۸۴ درصد است.

 

 

 

"مهدی کرامتی" با اشاره با نتایج بازرسی‌ها و اقدامات انجام شده عنوان کرد: گزارش تمام بازدیدها و تخلفات به صورت موردی هم برای نهادهای مربوطه و هم برای فرمانداری‌ها ارسال می‌شود تا موارد در دستور پیگیری سریع قرار گیرد.

 

 


به گفته این مقام مسئول وضعیت بانک ها به لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز مشکلاتی نیز در آن ها از لحاظ تراکم جمعیت مشاهده می شود.

 

 


در عین حال کرامتی به تجمع‌های چشمگیر مردم در روزهای پایانی سال در مراکز خرید اشاره کرد و گفت: فاصله گذاری‌های اجتماعی در مراکز درمانی و مراکز تجاری در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان با مشکل جدی مواجه است و‌ مسئولان باید اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این جلسه وضعیت کلی استان خراسان شمالی را نارنجی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فقط شهرستان‌های مانه و سملقان، جاجرم و گرمه در وضعیت زرد هستند و  باقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

 

 

"افشین دلشاد" با ابراز خرسندی از اینکه شرایط کنترل بیماری در استان رضایت‌بخش است، گفت: طی هفته گذشته روند ابتلاء و مثبت شدن تست‌های کرونا در خراسان شمالی رو به افزایش نبود.

 

 


وی با بیان اینکه موارد زیادی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که تست کرونا منفی بوده ولی علایم تنگی تنفس دارند، گفت: در حال حاضر موارد بستری در استان افزایش نداشته است اما آمار فوت به نسبت افزایش نسبی داشته است.

 

 


وی با تأکید بر اینکه کرونای انگلیسی تا کنون در خراسان شمالی مشاهده نشده است، ادامه داد: طرح "قاسم سلیمانی" با هدف شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت در استان باموفقیت اجرایی شده و ضریب این تست در استان یک به ۱۶ است در حالی‌که ضریب تست در کشور یک به ۱۰  است.

 

 

 

کد خبر 1036140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha