آخرین وضعیت مقبره الشعرای تبریز از زبان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

ناظمی گفت: در روزهای آینده برای نجات این تکه از بهشت باید کارهایی انجام دهم حتی اگر این کارها نتواند مرهمی اساسی برای این زخم عمیق باشد.

«سید قاسم ناظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: مقبره الشعرا بخش عمده ای از هویت ماست. شاید هیچ محوطه تاریخی در دنیا به اندازه اینجا آدم های بزرگ را در خود جای نداده است؛ بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف و حکیم و مبارز. چند دهه می‌شود که این عزیز دست به دست می‌شود و هر روز بخشی از آن صدمه می بیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حل این روزهای مقبره الشعرا خوب نیست، چند روز پیش به همراه برخی از مدیران شهرداری از آنجا بازدید کردم و تاسف خوردم از آن چه بر سر این عزیز غریب آورده‌ایم! 

وی ادامه داد: وقتی کار بدون مطالعه و بدون پیش‌بینی منابع آغاز می‌شود، حاصلش همین است. اولین مقصد گردشگری داخلی و خارجی در استان در شرایطی است که قابل قبول نیست و دردآور است.

ناظمی افزود: پیشتر در تماس با برخی نمایندگان محترم مجلس وضعیت اینجا را توضیح داده ام و خبر خوش اینکه با خبر شدم در سایه تلاش این دوستان در بودجه ۱۴۰۰ مقبره الشعرا دیده شده ولیکن طبیعی است که با این پول‌ها کار مقبره الشعرا به سرانجام نخواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: بعد با مشاور پروژه جلسه‌ای داشتیم، از مداخلات غیرحرفه‌ای و نامتجانس با روح کلی پروژه می نالید و از چندگانگی در مدیریت مجموعه.  برای افتخار تبریز و آذربایجان فقط مقبره الشعرا کافی است به شرطی که مثل حافظیه، مثل طوس، مثل نیشابور مدیریت شود و آن را تا حد یک پارک محله ای پایین نیاوریم.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده برای نجات این تکه از بهشت باید کارهایی انجام دهم حتی اگر این کارها نتواند مرهمی اساسی برای این زخم عمیق باشد.

کد خبر 1036153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha