همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی در تبریز برگزار شد

همایش بین المللی گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش بین المللی گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.

«محمدرضا پورمحمدی» در این همایش اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی گرامیداشت سالگرد قیام ۲۹ بهمن تبریز فرمودند؛ آذربایجان دارای چندین ویژگی بارز از جمله نخبه پروری در علم، سیاست، هنر، جریان سازی در تاریخ و داشتن غیرت شدید نسبت به ایران است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که یکی از چهره های جریان ساز و نقش آفرین در کشور که اهل آذربایجان بود، شهید شیخ محمد خیابانی است، خاطرنشان کرد: شیخ محمد خیابانی ضد استبداد بود و به دلیل نگرانی از دستاوردهای نهضت مشروطه ناگزیر بود قیام کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان همچون آذری تابناک در تاریخ ایران می درخشد، افزود: هر زمان که جان ایران به سردی گراییده، آذربایجان با گرمای خود به این کشور گرمی بخشیده است.

پورمحمدی با تأکید بر این‌که شهید شیخ محمد خیابانی همواره دشمن بیگانگان بود و برای مخالفت با قرارداد ۱۹۱۹ و نجات کشور از نابسامانی قیام کرد، گفت: امروز برماست که از این انقلاب که ودیعه ای از خون های پاک شهداست، حفظ و صیانت کنیم.

 

کد خبر 1037271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha