همکاری مساجد با کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) با بیان اینکه مساجد با همراهی مردم می‌توانند در رفع چهره فقر در جامعه موثر باشند، گفت: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از اقدامات قابل توجه مساجد کشور است.

حجت‌الاسلام «مهدی نادعلی» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند که مسجد مرکز تمام کارهای خیر و نیک است، اظهارداشت: از صدر اسلام تا کنون هر اتفاق خیری که بنا بوده انجام شود در مسجد صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه جهاد، انفاق و دیگر مباحث مختلف که تا کنون در جهان اسلام انجام شده با مرکزیت مسجد بوده است، افزود: مدیر مسجد نیز طبق فرامین مقام معظم رهبری امام جماعت است، به همین دلیل نقش اصلی را که مردم  برای انجام کارهای بسیج شده و کارهای خیر  انجام دهند ائمه جماعت دارند.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) با عنوان اینکه اگر امام جماعت فعال باشد می‌تواند در هر یک از این زمینه‌های خیر ورود و همچنین مردم را با خود همراه کند، بیان کرد: این اتحاد و همکاری زمینه ساز اتفاقات خوب و بسیاری از گره‌گشایی‌ها در جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اعزام‌ها و کمک‌های پشت جبهه‌ای که انجام می‌شد، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از شهدا از بچه‌های مسجد بودند، امسال نیز که با شیوع بیماری کرونا روبرو بودیم مجدد مساجد محور کارهای مقابله‌ای بودند.


نادعلی با اشاره به اینکه عملیات و رزمایش‌های مواسات و همدلی در زمان‌های مختلف در طول سال ۹۹ انجام شد، خاطر نشان کرد: این رزمایش نیز به صورت محله محور انجام شد و مسجد پایه این کار بود.


وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات اگر پرچم را در دست بگیرند مردم با آنها همراه می‌شوند، گفت: برای رفع محرومیت از چهره جامعه و حرکت به سمت توانمند سازی تمامی آحاد جامعه نیز ائمه جماعت می‌توانند بسیار موثر باشند.


وی با اشاره به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت که در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت میکند اظهار کرد: قرض‌الحسنه از موضوعات مورد تاکید بزرگان دین ماست و از همین رو مساجد و هیات امنای مساجد، خیران و نیکوکاران محلی تاکنون سپرده گزاری خوبی در این صندوق داشته‌اند که از طریق آن وام قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شود.


حجت‌الاسلام نادعلی تاکید کرد: در همین زمینه در مسجد امام حسن عسکری (ع) تلاش کرده‌ایم با فرهنگ‌سازی خیر و احسان و ترویج قرض‌الحسنه، خیران را به سمت این اقدام نیکو سوق دهیم.

کد خبر 1037531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha