فعالیت های فرهنگی، آموزشی هیچگاه متوقف نمی شود

لاله کانی گفت: فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی هیچگاه متوقف نمی شود.

خبرگزاری شبستان: اراک/

 

کانون های فرهنگی مساجد ظرفیت مناسبی در جهت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مساجد است و دست اندرکاران باید تلاش کنند تا از این ظرفیت فرهنگی بالا در جهت رونق مساجد بیشتر بهره گرفته شود.

 

امروز با وجود ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح‌ کشور شاهد درخشش نوجوانانی هستیم که از نهادمقدس مسجد برخواسته اند و در عرصه های‌مختلف موفقیت هایی کسب کردند.

 

در این راستا گفتگویی با مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود داریم تا بیشتر با فعالیت های این کانون آشنا شویم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود،گفت: کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود، مسجد امیرالمومنین (ع) با مدیریت بانوی توانمند از کانون های فعال در استان مرکزی است که همواره در برنامه های و جشنواره های مختلف حضور فعال داشته و همواره موفق به کسب رتبه های برتر نیز شده است.

 

«ناهید لاله کانی» افزود: کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود در سال 1386 تاسیس شد و فعالیت خود را با تعدادی محدود از اعضا آغاز کرد، این کانون رفته رفته به فعالیت های گسترده تر پرداخت و با اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی موفق به جذب جوانان و نوجوانان به کانون و مسجد شد.

 

این کانون در حال حاضر یکصد نفر عضو فعال دارد که از این تعداد 55 نفر خانوم و 45  نفر آقا هستند.

کسب رتبه و راهیابی به مرحله نیمه نهایی طرح ملی ایران قوی

لاله کانی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و آموزشی به ویژه در مناطق روستایی گفت: با توجه به شرایط این روزهای جامعه و تهاجم فرهنگی که دشمن ایجاد کرده است ما بیش از پیش نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی و جذب و گرایش جوانان و نوجوانان به این فعالیت ها هستیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود، با بیان اینکه هدف از تاسیس کانون های مساجد جذب جوانان به مساجد و همچنین انجام فعالیت ها با محوریت مساجد بوده است، افزود: مساجد پایگاه اصلی مسلمانان از صدر اسلام تا کنون بوده اند و امروز کانون های مساجد با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی همچنان کارکردهای مساجد را حفظ و در راستای جذب اقشار مختلف به این پایگاه های فرهنگی تلاش می کنند.

 

وی در ادامه به اجرای طرح ملی ایران قوی اشاره کرد و ادامه داد: کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود در همه زمینه ها فعال است و در حال حاضر نیز در طرح ملی ایران قوی در بخش هنرهای تجسمی به مرحله نیمه نهایی رسیده است.

 

لاله کانی به فعالیت های گسترده اعضای کانون و مشارکت در برنامه، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1389 نیز جزو کانون های برتر استان مرکزی شدیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود در ادامه با بیان اینکه آمار بالاترین جذب در منطقه را نیز داشتیم، ادامه داد: برگزاری بیشترین کلاس هادر زمینه آموزشی هنری فرهنگی نیز از دیگر فعالیت های است که این کانون انجام داده است.

 

وی همچنین به حضور و مشارکت گسترده اعضا در مراسم ها جشن ها و سوگواره های ائمه اطهار در شهر اعم از شیرخوارگان نیمه شعبان، برنامه های ملی و مناسبتی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در راستای فرهنگ سازی، ترویج فرهنگ و معارف دینی و اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان و مشارکت گسترده اعضای کانون در برنامه های مختلف است.

تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی به همت کانون

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود، در بخش دیگری از سخناش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت همدلی و همراهی با اقشار آسیب پذیر به گفت: در این ایام اعضای کانون فرهنگی هنری بیکار ننشسته و در لبیک به پیام رهبر انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی و مواسات به جمع آوری کمک های مردم مومن و ولایتمدار شهر و توزیع آن در بین نیازمندان کردند.

 

وی همچنین به تهیه و توزیع محصولات بهداشتی و ضد عفونی نیز اشاره کرد و افزود: این اقلام بهداشتی نیز تهیه و در ایام کرونا در بین افراد توزیع شد.

 

لاله کانی مشارکت اعضای کانون در ضد عفونی و گند زدایی معابر مختلف شهر در ایام کرونا را از دیگر برنامه های این کانون دانست و ادامه داد: همدلی و همراهی با کادر بهداشت و درمان، تهیه بسته های بهداشتی و ضد عفونی معابر همچنان در دستور کار قرار داد.

برگزاری برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی

 

لاله کانی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم، گفت: در این ایام برنامه های کانون متوقف نشد و این برنامه ها به بهره گیری از فضای مجازی برگزار شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود با اشاره به استقبال گسترده اعضا از برنامه های کانون در فضای مجازی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی و آموزشی هیچ گاه متوقف نمی شود و ما نیز با بهره گیری از فضای مجازی به برگزاری کلاس های مختلف پرداختیم.

 

وی با بیان اینکه برخی برنامه ها نیز به صورت حضوری برگزار می شود، ادامه داد: این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد محدود و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

لاله کانی اظهار کرد: در ایام کرونا در مناسبت های مختلف ائمه به جای مراسم های گسترده بسته های معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می کنیم.

برگزاری کلاس های حفط تخصصی با استقبال اعضای کانون

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود همچنین به فعالیت های این کانون در راستای آموزش قرآن نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در رده های سنی مختلف از جمله برنامه های این کانون در طول سال است.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های حفظ تخصصی قرآن کریم نیز افزود: علاوه بر اعضای کانون اهالی محل نیز در این کلاس ها شرکت می کنند که در حال حاضر حدود سی نفر از بانوان جذب کلاس حفظ تخصصی قرآن شده و در حال حفظ کلام وحی هستند.

 

لاله کانی اضافه کرد: در ایام کرونا ابتدا مجبور به برگزاری کلاس در حیاط کانون شدیم اما در ادمه با تعطیلی کامل کلاس های حفظ تخصصی در فضای اسکای روم ادامه یافت و این کلاس تعطیل نشد هم اکنون فراگیران تا جزء ششم قرآن را حفظ و در حال آموزش در راستای حفظ جزء هفتم هستند.

 

ایجاد زمینه اشتغال برای افراد با ارائه آموزش

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای خشکرود در ادامه به فعالیت های این کانون در راستای اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: ما با برگزاری کلاس های تخصصی طراحی خیاطی و فرش بافی توانستیم این مهارت را آموزش داده و فراگیران در سطح شهر آثار ارزنده ایی تولید کردند که تاثیر مستقیم در اقتصادشان داشته و مشغول به کار هستند

 

لاله کانی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد محلی مناسب برای حضور جوانان و فعالیت آنان در زمینه های مختلف هستند چرا که ما هیچ محدودیتی برای برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی نداریم.

 

وی گفت: ما با برگزاری کلاس های آموزشی زمینه را برای ایجاد اشتغال جوانان و نوجوانان و کسب در آمد برای آنان فراهم می کنیم و این کلاس ها همواره مورد استقبال گسترده قرار گرفته اند.

کد خبر 1037620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha