تأیید ۵ مورد ابتلاء به کرونای انگلیسی در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نتیجه آزمایش پنج نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر "سید احمد هاشمی" با بیان اینکه نتیجه آزمایش پنج نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان مثبت اعلام شده، حال این افراد را مساعد اعلام کرد و افزود: مداخلات و پیگیری های بهداشتی و درمانی لازم برای این افراد انجام شده است.


 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دست‌ها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.


 

دکتر هاشمی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در مراکز خرید به شدت پرهیز و برنامه‌ های سفر خود را لغو کنند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در عین حال با بیان اینکه با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر امروز 24 اسفند ماه، هیچ آماری از فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان طی 24 ساعته گذشته ثبت نشده است، اظهارکرد: با بستری شدن 20 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 131 بیمار دارای علایم بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.
 

 

 

وی گفت: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به زدن ماسک کمتر شده و تجمعات و دورهمی ها در حال افزایش است، بنابراین دوباره به مردم تاکید می کنم موارد بهداشتی را رعایت کرده و از تجمعات دوری کنند.

 

 

کد خبر 1037683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha