اعزام دو تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه وقوع زلزله در یکه سعود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اعزام دو تیم ارزیاب به منطقه یکه سعود شهرستان راز و جرگلان برای بررسی وضعیت این منطقه پس از وقوع زلزله ۴.۵ ریشتری در ساعت ۲۰ و ۲۴ دقیقه و پس لرزه های آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "ابوالفضل محبان" گفت: یکی از تیم های ارزیاب هلال احمر به نقطه صفر مرزی و تیمی دیگر به یکه سعود برای ارزیابی وضعیت این مناطق اعزام شده است.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: گزارش تیم ارزیاب اولیه هلال احمر در روستاهای یکه صعود و اشرف دره حاکی از این است که خسارت خاصی به منازل وارد نشده است.

 


وی افزود: بر اساس گزارش مسئولان «خانه های هلال» منطقه زلزله زده به رییس شعبه هلال احمر راز و جرگلان نیز هیچ خسارت جانی اعلام نشده، البته احتمال ترک خوردگی منازل این مناطق وجود دارد.

 


وی بیان کرد: پس از وقوع زلزله 4.5 ریشتری و پس لرزه های آن، آموزش پناه گیری و حمایت روانی اهالی منطقه توسط اعضای خانه های هلال در حال انجام است.

 


محبان تاکید کرد: با توجه به صعب العبور بودن مسیر و بعد مسافت، تماس های هلال احمر خراسان شمالی با دهیاران و اهالی روستاهای منطقه وقوع زلزله در حال انجام است تا وضعیت مناطق روشن شود.

 

 

"جواد نظری" مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم اعلام کرد: زلزله امشب در یکه سعود تا کنون خسارت جانی در برنداشته و تیم های ارزیابی برای بررسی خسارت های احتمالی به منطقه اعزام شده اند.

 


گفتنی است، امشب ساعت 20:24 زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر در عمق پنج کیلومتری، یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان را لرزاند.

 

 

 

کد خبر 1037733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha