آموزش سواد رسانه ای باید به نهضتی فراگیر در کشور تبدیل شود

رئیس دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: برای کاستن از آسیب ها و آفت های فضای مجازی لازم است که آموزش سواد رسانه ای به نهضتی فراگیر در کل کشور تبدیل شود.

دکتر «سید محمد مهدی موسوی مهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در این باره شروع شده اما باید با قوت هر چه بیشتر و برنامه ریزی بهتر، آموزش های سواد رسانه ای به شکل نهضتی فراگیر در ابعاد ملی ادامه پیدا کند.

 

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: به هر حال ما در زمانه ای بسر می بریم که روز به روز بر اهمیت و دامنه نفوذ رسانه در زندگی بشر افزوده می شود و طبعاً در چنین شرایطی باید مهارت های مرتبط با حوزه سواد رسانه ای به اعضای جامعه به خصوص نسل جوان آموزش داده شود.

 


وی گفت: تحولات پرشتاب فضای مجازی، ارتباطات خاص فرهنگی و نوع ویژه ای از مراودات اجتماعی را رقم زده که به هر حال نمی توان از تأثیرات و تأثرات آن چشم پوشی کرد و اگر می خواهیم که این وضعیت به شکل مطلوبی در نهایت رقم بخورد، یکی از الزاماتش توجه به همین بحث سواد رسانه ای است.

 


عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما همچنین افزود: اگر همه نهادها و ارگان ها و حتی بخش خصوصی و مردمی دست به دست هم داده و زمینه شکل گیری نهضت ملی سواد رسانه ای را فراهم نمایند، قطعاً کلیت جامعه و خانواده های ایرانی از برکات و دستاوردهای آن بهره مند می شوند.

 


وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که جهان بشریت به شدت در حال رسانه ای شدن و توسعه فضای رسانه ای است و اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بسیاری امور دیگر، تحت تأثیر رسانه قرار گرفته، کما این که در سال شیوع کرونا به عینه اهمیت این موضوع را درک کردیم و لذا توجه به مقوله رسانه و فضای مجازی و ارایه آموزش های لازم در این خصوص از جمله مباحث بسیار ضروری و کلیدی است.

کد خبر 1037920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha