ظرفیت های تبلیغی زکات باید فعال شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اگر ظرفیت زکات فعال شود؛ می تواند به بودجه عمرانی تنه بزند و یا حتی از آن پیشی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه(۲۶ اسفند) در نشست کمیته تبلیغ فرهنگ زکات با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات نماد عبادات در دو بخش خلاصه شده است؛ افزود: همه وظایف مادی در قامت زکات و وظایف عبادی در قامت نماز یاد می شود و روایاتی که به این دو می پردازند دو ماموریت برای ما بیان می کنند.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عملیاتی شدن زکات به بهترین وجه ممکن را مسئله مهمی قلمداد کرد و گفت: اگر چند ظرفیتِ ارزشمند  هم افزا شوند حتما" آمار زکات متفاوت با وضعیت فعلی می شود.

 

 



وی یکی از این ظرفیت ها را سازمان جهادکشاورزی خواند و که از ماموریت های این سازمان پرداختن به زکات است و ادامه داد:  در این بخش ظرفیت فوق العاده بزرگی در کرمان موجود است و اگر جهادکشاورزی با همه ظرفیت خود به صورت جدی فعال شود ظرفیت ارزشمندی است.

 




امام جمعه کرمان؛ همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی را با توجه به شبکه گسترده ای از مبلغینِ در اختیار در شهرها و روستاها از دیگر ظرفیت های تبلیغی فریضه زکات عنوان و بیان کرد: اوقاف و امور خیریه که بیشتر به جنبه مستحبی زکات کمک کند از دیگر ظرفیت های این بخش است.

 




وی افزود: کرمان از استان هایی است که اوقاف و امور خیریه در آن خیلی پررنگ و سرمایه بزرگی از وقف در اختیار استان است لذا اوقاف دو ماموریت مهم پیش رو دارد و آن اینکه وقف و موقوفات هر دو باید به صورت جدی زنده شود.





حجت الاسلام علیدادی سلیمانی شبکه ائمه جمعه در بیش از ۵۰ نقطه استان را ظرفیت دیگری در راستای تبلیغ زکات عنوان و بیان کرد: زکات در آنجاها مصادیق متعددی دارد و ائمه جمعه می توانند تریبون نماز جمعه برای تبلیغ زکات استفاده کنند.

 



وی اظهار کرد: کمیته امداد استان کرمان  تجربه عملیاتی در این باره دارد و بر اساس گزارش ها خوش درخشیده و البته ظرفیت بیش از این است.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان تصریح کرد: اگر ظرفیت زکات فعال شود؛ می تواند به بودجه عمرانی تنه بزند و یا حتی از آن پیشی بگیرد.

  

کد خبر 1038099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha