ضرورت تقویت توان فنی و تجهیزاتی شبکه‌های استانی

آل هاشم بر ضرورت تقویت توان فنی و تجهیزاتی شبکه‌های استانی تاکید کرد و گفت: با تعامل خوب مدیرکل مرکز با سازمان‌ها و نهاد‌ها این نقیصه رفع شود تا هموطنان این دیار بتوانند برنامه‌های شبکه استانی را با کیفیت عالی دریافت کنند.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار با قائم مقام سازمان صداوسیما در تبریز با اشاره به اینکه شبکه‌های استانی در بیان مسائل و تقویت فرهنگ استان‌ها موثر بوده است، اظهار داشت: این شبکه توانسته است در کنار شبکه‌های ملی در ایجاد وحدت و همدلی اقوام نقش خود را بخوبی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شبکه‌های استانی با تهیه فیلم ها و سریال‌های فاخر فرهنگ، آداب و سنن مناطق مختلف کشور را بخوبی به تصویر کشیده اند و با استفاده از ظرفیت هنرمندان استان‌ها و پخش آن در شبکه‌های ملی باعث تقویت ارزش‌های ملی و منطقه‌ای شده اند.

امام جمعه تبریز ساخت سریال جلال در شبکه استانی سهند را نمونه بارز توانمندی مراکز صداوسیمای استان‌ها دانست و گفت: شبکه استانی سهند در این سریال ضمن تبیین نقش و جایگاه آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی توانسته است هنرمندان این استان را در کنار هنرمندان ملی به جامعه معرفی کند و این یعنی وجود ظرفیت بالای هنرمندان و توان فیلم سازان استان‌ها که می‌توانند به عنوان بازوی قوی شبکه‌های ملی نقش خود را ایفا کنند.

وی بر ضرورت تقویت توان فنی و تجهیزاتی شبکه‌های استانی تاکید و ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوب مدیرکل مرکز با سازمان‌ها و نهاد‌ها این نقیصه رفع شود تا هموطنان این دیار بتوانند برنامه‌های شبکه استانی را با کیفیت عالی دریافت کنند.

همچنین قائم مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با ارائه گزارشی از اهتمام این سازمان برای بهره گیری از ظرفیت استان‌ها در تقویت فرهنگ‌ها و اقوام ایرانی گفت: ساخت سریال‌های جلال در آذربایجان شرقی و نون خ در کردستان و دیگر آثار فاخر در سال‌های اخیر نشانگر توجه جدی رسانه ملی در بهره مندی از توان هنرمندان استان‌ها است.

حجت الاسلام موسوی مقدم به پروژه ساخت مجهزترین واحد سیار تلویزیونی کشور در مرکز آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در حالی که پیش از انقلاب اسلامی واحد‌های فرستنده در صداوسیما مانند نمایشگاهی از انواع تولیدات فنی کشور‌های جهان بود، اما با تلاش جوانان ایران اسلامی اکنون با تولید فرستنده‌های رادیوئی و تلویزیونی دیگر نیازی به واردات نیست و سازمان تنها به تولید داخلی متکی است.

وی افزود: بخش اعظمی از تجهیزات فنی صدا و سیما از شرکت‌های داخلی با فناوری‌های بومی تأمین می‌شود و ساخت مجهزترین واحد سیار تلویزیونی در تبریز نمونه‌ای از این توانمند‌هایی است.

کد خبر 1038567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha